امروز: پنج شنبه، 6 اردیبهشت 1403
09/16 1398

 گروه بازارپول - بررسی فعاليت بانک تجارت نشان از آن دارد که این بانک در آبانماه امسال 261 هزار و 982 ميليارد و 660 ميليون و 400 هزار تومان سپرده دریافت کرده که بيشترین ميزان سپرده هاي دریافتی در این دوره مربوط به سپرده هاي قرض الحسنه جاري ریالی، سپرده هاي کوتاه مدت وسپرده هاي قرض الحسنه پس انداز ریالی بوده است.

در همين مدت ميزان سپرده هاي تسویه شده برابر با 257 هزار و 651 ميليارد و 335 ميليون تومان بوده که بيشترین ميزان سپرده هاي تسویه شده مربوط به سپرده هاي قرض الحسنه ریالی، سپرده هاي کوتاه مدت و سپرده هاي قرض الحسنه پس انداز ریالی بوده است.

نکته قابل توجه آن است که در آبانماه بيشترین ميزان سود سپرده هاي سرمایه گذاري شده مربوط به سپرده هاي بلندمدت یکساله و سپرده هاي کوتاه مدت بوده است که مجموع سود سپرده هاي سرمایه گذاري از ابتداي امسال با بيش از 90 درصد مربوط به سپرده هاي کوتاه مدت و سپرده هاي بلندمدت یکساله بوده است.


حال با توجه به آنکه این بانک توانسته در دوره یک ماهه آبانماه بيش از 261 هزار ميليارد تومان سپرده دریافت کند، در مجموع فقط 66 هزار و353 ميليارد و 954 ميليون و 200 هزار تومان تسهیلات ارائه کرده که بيشترین حجم آن مربوط به مشارکت مدنی، فروش اقساطی و خرید دین بوده است. در همين دوره یک ماهه، بانک تجارت از طریق ارائه تسهیلات درآمدي در حدود 1439 ميليارد و 696 ميليون و 400 هزار تومان داشته که بيشترین درآمد این بانک از ارائه تسهیلات مربوط به مشارکت مدنی، فروش اقساطی و خرید دین بوده است.


لازم به توضيح است که بانک تجارت در آبانماه امسال 64 هزار و 821 ميليارد و 548 ميليون و 100 هزار تومان به عنوان بازگشت تسهیلات وصول کرده و بيشترین ميزان وصولی این بانک در دوره یک ماهه آبان ماه مربوط به تسهیلات فروش اقساطی، مشارکت مدنی و خرید دین بوده است.


معاون بانک و بیمه وزارت اقتصاد به تازگی اذعان کرده است که بانک تجارت اقدامات مثبتی در زمینه خروج از زیان داشته و از جمله در حوزه صدور ضمانتنامه‌ها و اعتبارات اسنادی قدم‌های خوبی در این بانک برداشته شده و تدابیر خوبی در حوزه‌های بانکی و افزایش سهم از بازار اتخاذ شده است.

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی با ابراز امیدواری از انجام موفق پروژه بانکداری دیجیتال در بانک تجارت تاکید کرد: تاثیر بانکداری دیجیتال در سودآوری بانک‌ها بسیار مهم است و امیدواریم این اتفاق به نحو مطلب رخ دهد. نکته حائز اهمیت این است که برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در نهایت منتج به نتیجه شود.

مدیرعامل بانک تجارت نیز از اجرای سند خروج از زیان در این بانک خبرداده و گفته است: در حال حاضر با وجود رشد هزینه‌ها، زیان بانک تجارت نسبت به سال قبل 55 درصد کاهش یافته و همزمان سهم از بازار بانک نیز روند افزایشی را نشان می‌دهد و شاهد کاهش دو درصدی نرخ هزینه پول نسبت به مدت مشابه سال قبل در بانک هستیم.

دولت‌آبادی از افزایش 77 درصدی درآمدهای کارمزدی بانک تجارت نسبت به شش ماهه سال گذشته خبر داد و یادآور شد: در کنار افزایش سهم بانک تجارت در صدور ضمانتنامه و گشایش اعتبارات اسنادی و تثبیت جایگاه نخست در صنعت بانکداری کشور 48 درصد رشد در مانده‌های سپرده‌های جاری داشته‌ایم. در این میان 159 درصد نیز افزایش درآمدهای عملیاتی را تجربه کرده‌ایم و 80 درصد رشد در فروش املاک تملیکی و مازاد داشته‌ایم.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود