امروز: سه شنبه، 29 اسفند 1402
09/16 1398

 گروه بازارپول - مدیرعامل بانک سپه از تدوین 94 پروژه برای اجرای مطلوب طرح ملی ادغام بانکهای وابسته به نیروهای مسلح در این بانک و تایید اقدامات اثربخش صورت گرفته توسط رییس جمهور خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بانک سپه محمد کاظم چقازردی در جلسه با اعضای هیات مدیره و مدیران ارشد بانک با اشاره به طرح ملی ادغام به عنوان مهمترین ماموریت بانک سپه گفت:برای اجرای بهینه طرح ملی ادغام، 94 پروژه توسط بانک سپه تدوین و معرفی شد، این اقدامات برای ریاست محترم جمهور ارسال و ایشان ضمن تایید آن از تلاشهای صورت گرفته در این خصوص تقدیر کرد.

وی تهیه نرم افزار جامع بانکی امید و برنامه بانک برای حرکت بیشتر به سمت سودآوری را از دیگر موضوعات اولویت دار بانک در سالجاری برشمرد و اظهار داشت: با ایجاد نرم افزار جامع بانک سپه و رعایت برنامه زمانبندی مربوط به آن جایگاه بانک سپه رفیع تر از گذشته خواهد شد و هیات مدیره بانک با قدرت از این پروژه حمایت می کنند.

مدیرعامل بر ضرورت رعایت الزامات حاکمیت شرکتی در بانک سپه تاکید کرد و گفت: الزامات حاکمیت شرکتی به عنوان یک قانون که در دستور کار وزارت امور اقتصاد و دارایی بوده و به بانکها نیز ابلاغ شده است.

چقازردی افزود:رعایت الزامات حاکمیت شرکتی باعث خواهد شد جامعه از نحوه اداره بانک و فرآیندهای داخلی آن آگاه شوند و همچنین بخشی از هیات مدیره بانک با تفکیک وظایف از امور اجرایی محض فاصله گرفته و در حوزه های تقویت ریسک ،حسابرسی داخلی، حسابرسی سیستماتیک و سایر موارد فعالتر عمل کنند.

وی ایجاد کمیته های مختلف در بانک، تقسیم مسولیتهای هیات مدیره و تفکیک جایگاه مدیرعامل از رییس هیات مدیره را از شاخصه های حاکمیت شرکتی در بانک برشمردو خاطرنشان کرد: تفکیک جایگاه مدیرعامل و رییس هیات مدیره برای تقسیم بهتر وظایف است و تغییری در نگاه و اهمیت مسولیتهای محوله ایجاد نخواهد کرد.

مدیرعامل ابراز امیدواری کردبا توجه به طرح ملی ادغام، بانک سپه با پرهیز از شتابزدگی و تکیه بر خرد جمعی و همفکری اعضای هیات مدیره به تدریج در ذیل الزامات حاکمیت شرکتی قرار گیرد و با بررسی عملکرد بانکهای ادغام شونده و استفاده از ظرفیتهای بالقوه آنها در راه تبدیل به بزرگترین و کارآمد ترین بانک کشور و قرارگرفتن در ردیف بانکهای برتر جهان در افق چند ساله موفق باشد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود