امروز: پنج شنبه، 9 فروردین 1403
07/7 1398

 

گروه بازارپول - بانک رفاه کارگران، بانکی غیر دولتی است که در دغدغه‌مندی به اعطای خدمات رسانی به کارگران، بیمه شدگان تامین اجتماعی و بازنشستگان فراتر از یک موسسه مالی یا بانک عمل کرده است. اقدام جهادگونه بانک رفاه در مدرسه سازی در مناطق محروم تحسین نمایندگان مجلس را برانگیخته است.

به گزارش روابط عمومی بانک رفاه کارگران به نقل از پایگاه خبری مستقل آنلاین، خبرنگار سیاسی مستقل آنلاین خبرنگار پارلمانی روزنامه مستقل بعد از اتمام جلسه علنی روز چهارشنبه هفته گذشته در صحن علنی مجلس شورای اسلامی حضور یافتم و با تنی چند از نمایندگان مردم در خصوص جهاد مدرسه‌سازی و همچنین مشارکت بانک رفاه در ساخت و احداث و تجهیز محیط‌های آموزشی و مدارس گفتگویی مفصل انجام دادم.

آقای علیرضا محجوب عضو کمیسیون اجتماعی و از فعالان جنبش کارگری که می‌توان او را نماد کارگران طی ۴ دهه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در مجلس دانست، ضمن ابراز خوشحالی از عملکرد بانک رفاه در امر مدرسه‌سازی در مناطق محروم کشور گفت: من می‌گویم بانک رفاه کارگران بهترین بانک ماست در بین بانک‌های دولتی، همین دغدغه‌مندی و تلاش‌هایی که این بانک در امر ساخت و تجهیز محیط‌های آموزشی انجام می‌دهد بیانگر آن است که بانک رفاه، بانکی پیشرو در ارائه خدمات اجتماعی به مردم مناطق محروم است، متاسفانه قشر عظیمی از کارگران نیز دچار محرومیت هستند، جای خوشبختی است که ما می‌بینیم کارگران عزیز ما در مناطق محروم از خدمات اجتماعی بانک رفاه بهره‌مند می‌گردند و خوشنود هستند‌.


نماینده بعدی آقای بادامچی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس هستند که در همین رابطه به خبرنگار مستقل گفت: من خودم زاده منطقه آذربایجان هستم و نسبت به محرومیت‌های این منطقه اشراف دارم، بدون هیچ اغراقی باید گفت حرکت درخشان بانک رفاه در مدرسه‌سازی و مشارکت در اعتلای فرهنگی کشور، حرکت ثوابی است که نمی‌توان آن را انکار کرد، ما حتی در بسیاری از موارد دیده‌ایم که در مشاغل خرد وقتی افرادی را از مناطق محروم نزد مدیر عامل این بانک فرستاده‌ایم، با رویکرد انسان‌دوستانه و نگاه مثبت مدیریت بانک رفاه، مشکلات اشتغال ارباب رجوع‌های ما حل شده است. امیدوارم بانک های دیگر که خیلی از این بانک سرمایه و اعتبارات بیشتری دارند نیز مانند رفاه عمل کنند. مشارکت بانک رفاه را در امر مدرسه سازی یک جهاد فرهنگی در کشور می‌دانم و امیدوارم این رفتار مسئولانه تداوم داشته باشد و سایر بانک‌ها هم در این زمینه فعال شوند.

خانم زهرا ساعی نماینده مردم تبریز در مجلس و یکی از چهار زن عضو کمیسیون اجتماعی نیز از دیگر نمایندگانی بود که با ابراز خرسندی نسبت به مشارکت بانک رفاه در امر مدرسه‌سازی مناطق محروم گفت: دقیقا این انتظار را از مدیریت بانک داریم تا مردم محروم کشورمان و بویژه کارگران از پرتو خدمات این بانک هرچه بیشتر برخوردار شوند.

دکتر سهمانی مدیرعامل این بانک، گام‌های خوبی در این زمینه برداشته‌اند که بی‌ادعا در استان‌های محروم کشور به شکل کاملا خودجوش و با دغدغه فقرزدایی به ساخت و تجهیز مدارس پرداخته است. در استان ما (آذربایجان شرقی) نیز شاهد هستیم که چند مدرسه را بانک رفاه تاسیس کرده است.


آقای سید حمزه امینی نماینده هشترود در مجلس شورای اسلامی در خصوص مشارکت فعال بانک رفاه در امر مدرسه‌سازی مناطق محروم چنین گفت: خوشبختانه بانک رفاه کارگران عملکرد قابل قبولی در حوزه بانکداری داشته است و آن چیزی که امروز بانک رفاه کارگران را از سایر بانک‌ها متمایز می‌کند این است که این بانک در امر اعتلای مسائل فرهنگی و آموزشی علیرغم اینکه این مورد جزو وظایف ساختاری این بانک نیست، مشارکت فعال و قابل قبولی دارد و در بسیاری از مناطق محروم به ویژه در استان ما (استان آذربایجان شرقی) و در شهرهایی که به عنوان مناطق محروم تلقی می‌شوند مبادرت به این امر خداپسندانه کرده است.


خوشبختانه بانک رفاه اقدام به تاسیس مدارسی در مناطق دور‌افتاده کشور کرده است که واقعا جا دارد از این بابت از آقای دکتر سهمانی مدیرعامل پرتلاش و هیئت مدیره محترم بانک و کلیه سیستم مدیریتی این بانک تشکر کنیم. امیدواریم این رفتار مبتنی بر مسئولیت شناسی و قابل تقدیر بانک رفاه الگویی باشد برای بانک‌های دیگر تا ان‌شاا... ما شاهد یک نهضت خودجوش در امر مدرسه‌سازی به ویژه مناطق محروم باشیم.


خانم سهیلا جلودارزاده عضو دیگر کمیسیون اجتماعی و تنها نماینده زن فعال کارگری که سابقه چندین دوره نمایندگی مجلس را داشته است و می توان وی را در بین زنان مجلس ایران در بعد از انقلاب اسلامی به لحاظ حضور در مجلس شورای اسلامی رکورددار دانست، در این رابطه می‌گوید: ما بانک رفاه را فقط یک بنگاه اقتصادی نمی‌دانیم، بلکه نگاه مسئولانه مدیریت و برآمده از دغدغه مسئولانه نسبت به اقشار آسیب‌پذیر، آن را بانکی ممتاز ساخته است.


جامعه محترم کارگری و بیمه‌شدگان تامین اجتماعی از اهتمام این بانک نسبت به فقرزدایی از مردم و کارگران در مناطق محروم مسرور هستند. حرکت مدرسه‌سازی و تجهیز و تکمیل مراکز آموزشی را به خوبی می‌تواند بیانگر باور مسئولانه این بانک در توزیع خدمات اجتماعی به چندین میلیون ایرانی ارزیابی کرد.


امیدواریم ان‌شاا.. این بانک همیشه برای کارگران بماند تا ما از پرتو حضور مدیرانی چون‌ دکتر سهمانی و همکارانشان شاهد گسترش حرکت‌های امیدبخش اجتماعی مانند همین حرکت موفق مدرسه‌سازی در مناطق محروم باشیم، گام بهتر این است که در آینده‌ای نه چندان دور در هر منطقه محرومی بانک رفاه چنین اقدامات ارزنده‌ای را گسترش دهد.

درخشش نام شهدای بانک رفاه کارگران در تابلوهای مدارس این بانک نوعی زنده نگه داشتن نام شهدا و پاسداشت فرهنگ جهاد و شهادت است.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود