امروز: پنج شنبه، 6 اردیبهشت 1403
07/7 1398

 گروه بازار پول - بانک تجارت چندیست که اقدام به تغییر رنگ لوگوی شعب خود کرده است.

شاید به جرات بتوان ادعا کرد که این اقدام بانک تا حد زیادی بر مبلمان شهری نیز تاثیر داشته است.

تصور کنید شب به نیمه رسیده و قصد سفر از خیابان های مرکزی شهر به عنوان مثال از خیابان انقلاب به سمت خیابان نجات اللهی در پی  مقصد راهی شوید، تا پیش از تغییر رنگ لوگو تایپ بانک تجارت عظمت ساختمان مرکزی بانک رخ نمایی شایسته ای نداشت، اما پس از این تغییر، هیجان القایی حاصل برخورد فتون های زرد به مردمک چشم سبب برنگیخته شدن و ایجاد هیجان در مخاطب می شود.

امروزه و به صورت کلی بازاریابی حسی می تواند به عنوان بازاریابی تعریف شود که حواس مصرف کنندگان را به کار می گیرد و بر تصورات، قضاوت و رفتار آنها تاثیر میگذارد.

بازاریابی حسی از منظر مدیریتی می تواند برای ایجاد تحریک کننده های ناخودآگاه مورد استفاده قرار گیرد که تصورات مصرف کننده از مفهوم انتزاعی محصول را شکل می دهد.

ابزاری که در استراتژی جدید بانک تجارت در بازتعریف مدیریت مشتری به روشنی قابل رصد شدن است.

کارشناسان مدیریت برند معتقدند که بانک تجارت به درستی توانسته است از دو رنگ زرد و آبی که در دایره رنگ ها، رنگ های مکمل محسوب می شود، بازی گرفته و از طنازی حاصل برای جذب مدیریت شده مخاطب بهره اثر بخش بگیرد.

به عقیده آنان هرچند که استفاده از این ترکیب در معماری جدید تابلو های بانک را نمی توان اقدامی خلاقانه تعریف کرد اما می تواند ترکیب بندی درست و استاندار در هویت پردازی جدید را از جمله اقدامات موثر در برنامه جدید بانک در توسعه نگرش مشتری مداری دانست.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود