امروز: شنبه، 1 اردیبهشت 1403
07/2 1398

 گروه سایبان - بیست و ششمین کنفرانس بیمه‌گران آسیا  آفریقا (فیر FAIR) به عنوان یکی از مهمترین رویدادهای بین المللی صنعت بیمه، در  مهرماه 98در مصر برگزار شد و ظاهرا بازهم به دلایل سیاسی بیمه گران ما از این واقعه جا مانده اند.

 فیر که مخفف فدراسیون بیمه‌گران و بیمه‌گران اتکایی کشورهای آسیایی- آفریقایی (The Federation of Afro - Asian Insurance and Reinsurance) است در سپتامبر سال 1964 میلادی (شهریورماه 1343) تأسیس شده و هدفش ترغیب شرکت‌های بیمه و بیمه اتکایی کشورهای آسیایی ـ آفریقایی به تبادل اطلاعات، تخصص و توسعه روابط تجاری با یکدیگر است.


بیمه اتکایی امین که در دوره  گذشته نیز به روند برگزاری این کنفرانس و نحوه دعوت از دست اندرکاران صنعت بیمه کشور اعتراض داشت، در این دوره نیز با ارسال نامه ای مجددا به عدم دعوت شرکت های ایرانی به این کنفرانس اعتراض کرداما به جای ارسال نامه به دبیرکل این بار شرکت کنندگان مخاطب این نامه قرار گرفته اند.


بر همین اساس، مدیرعامل بیمه اتکائی امین با ارسال نامه ای به شرکت کنندگان اذعان دارد که :

شرکت کنندگان عزیز


بدینوسیله به اطلاع می رساند علی رغم مکاتبات و پیگیری های متعدد با دبیر کل فیر (FAIR) در خصوص صدور ویزای نمایندگان مان، متاسفانه ویزای مان را دریافت نکردیم و متعاقب آن قادر به شرکت در کنفرانس سال 2019 فیر نخواهیم بود.

ما چندین جلسه ملاقات با شرکت کنندگان در این کنفرانس ترتیب داده بودیم که اکنون می بایست تمامی این جلسات را کنسل نماییم.

علی رغم این موضوع که هدف فیر توسعه صنعت بیمه در کشورهای آسیایی – آفریقایی است، به نظر می رسد مدیران فیر توجهی به این نقش مهم ندارند و سیاست را با کسب کار بیمه و بیمه اتکایی به هم آمیخته اند.


بعد از اینکه بدلایل سیاسی در صدور ویزایمان قادر به شرکت در کنفرانس فیر سالهای 2015 و 2017 نبودیم، اکنون فکر می کنیم که تیم برگزار کننده فیر کاملاً مسایل سیاسی را دنبال می کنند و هیچ قدرتی در تصمیم گیری آزادانه ندارند حتی برای مسایل کوچک.

بنابراین به عنوان عضو فیر و به دلیل ناتوانی مصر از جنبه های فنی ، مالی و سیاسی، قویاً درخواست داریم که محل و تصمیم گیرندگان تیم برگزار کننده که همه از کشور مصر می باشند تغییر یابند و به کشورهای توسعه یافته بیمه ای چون ژاپن، کره، چین، سنگاپور، مالزی و ... انتقال یابد تا آنها بتوانند با ایجاد شرایط و اداره فیر امکان حضورآزادانه نمایندگان از کشورهای آسیایی – آفریقایی در این رویداد مهم را فراهم آورند.


با آرزوی توفیق

شرکت بیمه اتکایی امین

1397/07/01



لازم به ذکر است، مهمترین هدف برگزاری کنفرانس «فیر» گسترش همکاری روابط بیمه‌ای کشورهای عضو آن بوده و روابط تجاری شرکت‌ها را به دور از سیاست دنبال می‌کند که اما متاسفانه فیر در چند سال اخیر با برگزاری کنفرانس سالانه در کشورهای خاص همانند مصر و بحرین عملا سیاست را در امور بیمه ای دخالت داده است.

امید است که با تغییر نگرش مدیران ارشد فیر که اغلب از کشور مصر هستند، شاهد برگزاری جلسات آینده این نهاد بین المللی در کشورهایی باشیم که اقتصاد را از سیاست جدا می کنند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود