امروز: جمعه، 31 فروردین 1403
02/24 1398

 گروه بازارپول - سال ها بود که نام خلیل خلیل زاده به عنوان تنها گرینه هیات مدیره بر روی سایت موسسه اعتباری توسعه دیده میشد اما ظاهرا بانک مرکزی برای این موسسه که سال ها است در پی تاسیس بانک است و در سال 1389 نیز به همین منظور پذیره نویسی کرد بالاخره هیات سرپرستی تعیین کرده است.

 توسعه موسسه ای بود که در بحبوحه سال های 1387 تا 1389 فعالیت های خود را از سر گرفته بود و از سال های رکود فاصله گرفته بود.در همین سال ها بود که به واسطه حضور حیدر مستخدمین حسینی موضوع بانک شدن این موسسه اعتباری بسیار داغ شد و سرویس هاس بسیاری به خدمات این موسسه اعتباری اضافه شد.
در سال 1389 بود که آگهی پذیره نویسی این موسسه برای بانک شدن در روزنامه های کثیرالانتشار منتشر شد تا این موسسه اعتباری نیز به گروه بانک های خصوصی بپیوندد. اما در سال های 1390 با تغییرات مدیریتی این شرکت موضوع بانک شدن به فراموشی سپرده شد و معلوم نشد که منابع حاصل از پذیره نویسی چه شد و موسسه هیچ گاه اطلاعیه ای در این زمینه صادر نکرد.
در همین سال ها بود که از غلامرضا خلیل ارجمندی تا هادیان و لله گانی در کسوت سرپرستی در این موسسه مسئولیت داشتند و موضوع ادغام برخی موسسات در این مجموعه نیز داغ شد. اما موسسه توسعه با اطلاعیه های مختلف این موضوع را تکذیب کرد و مسئولیت موسساتی که دارای مجوز نبودند را نپذیرفت.
در همین گروه بیمه توسعه نیز به عنوان یکی دیگر از شرکت های هلدینگ توسعه به واسطه عملکرد غیرحرفه ای خود در بازار بیمه ای کشور نتوانست ادامه حیات دهد و در ایفای تعهدات به خسارت دیدگان دچار مشکل شد و به همین واسطه در برخی رشته ها تعلیق شد و ساختمانش نیز به بیمه اتکایی امین واگذار شد و فعالیتش تا به امروز تعلیق است.

عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی بانک مرکزی که در جریان همه این اتفاقات در گروه بیمه قرار داشت و به واسطه حضورش در بانک مرکزی از اتفاقات موسسه نیز خبردار شده است برای اداره موسسه اعتباری توسعه سرپرست تعیین کرد.

 


هرچند که پیش از این نیز بانک مرکزی برای موسسه اعتباری توسعه نیز هیات سرپرستی تعیین کرده بود، اما به نظر می رسد که این تغییرات در راستای اصلاح نظام بانکی کشور صورت می گیردپراکه توسعه از جمله موسساتی است که هرچند اعتراضاتی را از سوی سپرده گذاران و سهام داران این مجموعه بلند نشد اما در این سالها گزارشی هم از فعالیتش منتشر نمی شود و حتی سایت کدال نیز اطلاعات این موسسه را منتشر نکرده است.در این مجموعه مطهری به عنوان هیات سرپرستی تعیین شده است.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود