امروز: پنج شنبه، 9 فروردین 1403
02/17 1398

 گروه بازارپول - حجت‌اله صیدی گفت: مهمترین برنامه بانک صادرات ایران برای سال ٩٨ خروج از زیان و ورود به منطقه سود است که با توجه به اصلاح ساختار مالی سال گذشته، در تلاش هستیم تا سهم بازار و نرخ موثر تسهیلات افزایش و در مقابل بهای تمام شده پول را کاهش دهیم. در سال جاری فعالیت های ارزی بانک صادرات ایران افزایش خواهد یافت و برنامه‌ عرضه گروه مالی سپهر صادرات در بورس با جدیت دنبال می‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی بانک صادرات ایران به نقل از پایگاه خبری «اخبار پولی مالی»، مدیر عامل بانک صادرات ایران با بیان این مطلب، اهداف ارائه طرح‌ «طراوت» را برای حمایت از بخش‌های مختلف تولید تشریح کرد و افزود: بانکها در کنار شرکت‌های بازار سرمایه، برای رفع تنگنای مالی و تخصیص بهینه وجوه نقد و اعتبار و سرمایه بین بخش‌های فعال اقتصادی، می‌توانند با ایجاد تسهیلات ترکیبی در بخش‌های مختلف عرضه و تقاضا، نقش مهمی بازی کنند و بانک صادرات ایران نیز با طرح «طراوت» بخش تولید و توزیع را هدف قرار داده است.

حجت‌اله صیدی درباره شیوه حمایت طرح طراوت از تولید کنندگان توضیح داد: بانک صادرات همیشه چند خط اعتباری خاص برای بخش تولید در دستور کار خود دارد، که امسال آنها را ارتقا داده است، مثل طرح تسهیلات مرابحه، تسهیلات مضاربه، خرید دین، وام‌های مربوط به سهام در گردش، که در سال جاری نیز آنها را ادامه خواهیم داد با همان شیوه البته با ارقام بالاتر.

مدیرعامل بانک صادرات ایران گفت:  بحرانی را در حوزه بانکی احساس نمی‌کنم، اما در برخی بنگاه ها عدم تعادل‌هایی وجود دارد از این رو دچار تنگنای تامین مالی هستند اما در بعضی دیگر کار درحال انجام است و از شرایط خوبی برخوردار هستند تا جایی که محصولاتشان را تا یک سال بعد هم پیش‌فروش کرده‌اند از این رو با بحران رو به رو نیستیم. البته برای رفع تنگناهای مالی برخی شرکت‌ها و برای تخصیص بهینه وجوه نقد، اعتبار و سرمایه به این بخش‌ها، بازار سرمایه در کنار بانک‌ها می‌توانند نقش مناسبی را ایفا کنند.

حجت‌اله صیدی خاطر نشان کرد: علاوه بر طرح «طراوت»، در سال ٩٨ چند طرح دیگر نیز معرفی می‌شوند. تسهیلات در قالب طرح‌هایی برای سایر بخش‌ها مثل طرح ٦٧ که سال گذشته ارائه شد، امسال با امکانات بیشتر ارائه خواهد شد که هم برای بازار سرمایه و هم برای کارمندان و کارگران است که به محض نهایی شدن اعلام خواهند شد.

صیدی درباره فعالیت بانک صادرات ایران در خارج از مرزهای کشور نیز گفت: بانک در حال حاضر در برخی کشورها از جمله امارات، قطر، عمان، افغانستان، ترکمنستان و ازبکستان دارای شعبه فعال است. در کشورهایی مثل عراق و سوریه نیز از طریق بانک‌های کارگزار و کشورهای آسیای میانه اقدام می‌کنیم.

مدیرعامل بانک صادرات ایران درباره فروش املاک مازاد بانک نیز گفت: البته سال گذشته عرضه‌هایی را انجام دادیم اما در برخی موارد موفق به فروش اموال بانک نشدیم، به عنوان مثال سال گذشته در بخش املاک، بیش از ٣٥٠ میلیارد تومان عرضه داشتیم که موفق به فروش نشدیم و امسال قصد فروش آنها را داریم، همچنین در بخش سهام نیز نزدیک به ٢ هزار میلیارد تومان فروش داشتیم.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود