امروز: سه شنبه، 28 فروردین 1403
02/14 1398

گروه بازارپول - مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان تهران گفت: با رویکرد حمایت از واحدهای تولیدی نوپا و بازیابی منابع بانک‌ها برای حمایت از تولید، با شیوه‌های مسالمت‌آمیز بازگردان مطالبات بانک‌ها را پیگیری خواهیم کرد.

فرزانه دهنادی، مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی و مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان تهران در حاشیه ششمین نشست شورای هماهنگی مدیران استانی وزارت امور اقتصادی و دارایی در گفت‌وگو با خبرنگار روابط عمومی بانک صادرات ایران تصریح کرد: آنچه که در سال رونق تولید به طور مجدانه پیگیر آن هستیم این است که در پرتو عملکرد این شورا، دغدغه تولیدکنندگان استان تهران بر طرف شود و در عین حال با رویکرد حمایت از تولید کننده و رونق تولید، مطالبات بانک‌ها را نیز مورد رسیدگی قرار دهیم.

دهنادی در این نشست که به میزبانی بانک صادرات ایران برگزار شد، افزود: اگر منابع بانک‌ها به واحدهای غیر مولد تزریق شده و با انحراف از اهداف اصلی پرداخت اعتبارات، در بخش‌هایی بلوکه شده باشد، با رویکرد حمایت دوباره از واحدهای تولیدی نوپا و بازیابی منابع بانک‌ها برای حمایت از تولید، با شیوه‌های مسالمت‌آمیز بازگردان مطالبات بانک‌ها را پیگیری خواهیم کرد.

مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد: در سال رونق تولید قصد سخت گرفتن بر هیچ واحدی وجود ندارد بلکه تسهیل دوباره جریان سرمایه درگردش و آسان‌سازی شرایط تامین مالی آنها دنبال می‌شود.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان تهران خاطرنشان کرد: تقویت منابع بانکی در استان تهران از طریق بازگردان این منابع به ریل ارائه خدمات بانکی، می‌تواند حمایت کننده تولیدکننده‌های نوپا و اثرگذار در این عرصه باشد.

همچنین مدیر امور شعب استان‌های تهران و البرز بانک صادرات ایران گفت: با ابزار اعتبارات اسنادی داخلی، خلاء نقدینگی واحدهای تولیدی را در قالب طرح «طراوت» پر خواهیم کرد.

سید کاظم مرتضوی اسکویی در حاشیه این نشست با بیان این مطلب تاکید کرد: درخواست افزایش نقدینگی و حجم پول مورد درخواست واحدهای تولیدی را به خوبی با طرح «طراوت» بانک صادرات ایران پاسخ داده و زنجیره تامین مالی را برای آنها احیا می‌کنیم.

وی در این نشست کاهش تعداد شعب و چابک‌سازی بانک‌ها، تلاش برای کاهش هزینه‌ها، افزایش بهره‌وری، ارائه محصولات نوین بانکی برای کمک به اقتصاد و تولید کشور را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: بانک‌ها به عنوان موتور محرک اقتصاد کشور تلاش‌های ویژه ای برای حمایت از تولید دارند که در مقابل انتظار می‌رود مشکلات آنها نیز مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

ششمین نشست شورای هماهنگی مدیران استانی وزارت امور اقتصادی و دارایی با محوریت حمایت از «رونق تولید» با حضور مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی  و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان تهران، رئیس خزانه‌داری استان تهران، دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان، نمایندگان بانک‌ها، بیمه ها، گمرک و سایر زیرمجموعه‌های استانی وزارت اقتصادی و امور دارایی به میزبانی بانک صادرات ایران برگزار شد و راهکارها، طرح‌ها و موانع تامین مالی بنگاه‌های تولیدی در سال رونق تولید مورد ارزیای قرار گرفت.

قیمت تمام شده پول در بانک‌ها، نرخ سود بانکی و تاثیر آن بر تامین مالی بلند مدت در بانک‌ها، به کارگیری ظرفیت‌ها و منابع تملیک شده در تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی استان تهران، نگرانی از بابت تدام سپرده‌پذیری با نرخ‌های غیرقانونی در برخی بانک‌های خصوصی، لزوم توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان، شناسایی تولیدکنندگان واقعی، در اولویت قرار دادن طرح‌های نیمه تمام، معافیت مالیاتی تولیدکنندگان با شرط سرمایه‌گذاری مجدد سود عملیاتی، استفاده از تجربیات اعطای تسهیلات به بخش‌های زودبازده، توجه به کاهش قدرت بازپرداخت تسهیلات به ویژه در بخش مسکن، نادیده گرفته شدن اهداف عملیاتی تسهیلات اعطایی طرح‌های کلان و کیفیت تسهیلات از سوی مسئولان اجرایی در مقابل توجه بیشتر به سرعت اعطای وام‌های درخواستی و رفع مشکلات نظام بانکی در وصول مطالبات با رویکرد حمایت از رونق تولید مهمترین موارد مطرح شده در ششمین نشست مذکور بود.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود