امروز: سه شنبه، 28 فروردین 1403
11/15 1397

 گروه بازارپول - «وبصادر» در نظر دارد سرمایه صاحبان سهام خود را از مبلغ ۵۷ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال به مبلغ ۱۸۶هزار و ۵۶۳ میلیارد و ۲۰۸ میلیون ریال معادل ۲۲۳ درصد افزایش دهد و این بانک اعلام کرده است که این افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها صورت می گیرد



 بانک صادرات جزییات افزایش سرمایه خود را با انتشار اطلاعیه‌ای در سامانه کدال رسما اعلام کرد.

 بر اساس اطلاعیه شفاف سازی منتشر شده از سوی این بانک در سامانه کدال، پیشنهاد هیات مدیره بانک صادرات ایران درباره افزایش سرمایه جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شد و بزودی اظهارنظر بازرس قانونی نسبت به گزارش مذکور اطلاع رسانی می شود.

بر مبنای اطلاعات منتشر شده «وبصادر» در نظر دارد سرمایه صاحبان سهام خود را از مبلغ ۵۷ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال به مبلغ ۱۸۶هزار و ۵۶۳ میلیارد و ۲۰۸ میلیون ریال معادل ۲۲۳ درصد افزایش دهد و این بانک اعلام کرده است که این افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها صورت می گیرد.

 پیشنهاد افزایش ٢٢٣ درصدی سرمایه اولیه شرکت از میزان ٥٧ هزار و ٨٠٠ میلیارد ریال به ١٨٦ هزار و ٥٦٣ میلیارد و ٢٠٨ میلیون ریال از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها به منظور اصلاح ساختار سرمایه و خروج از شمولیت ماده ١٤١ اصلاحیه قانون تجارت به تصویب هیات مدیره  بانک رسید و گزارش آن همزمان برای اظهار نظر حسابرس و بازرس قانونی به سازمان بورس اوراق بهادار تهران ارسال شده است.

بانک صادرات ایران به عنوان بزرگ‌ترین بانک خصوصی کشور از نظر سرمایه، با رویکرد حرفه‌ای و دور اندیشی، بسترسازی‌های لازم برای افزایش سرمایه را فراهم آورده که با تحقق این مهم در آینده می‌توان بیش ‌از پیش شاهد نقش‌آفرینی این بانک بزرگ در اقتصاد کشور باشیم.

در بخشی دیگر از این شفاف سازی آمده است: هدف از این اقدام اصلاح ساختار سرمایه و خروج از شمولیت ماده۱۴۱ اصلاحیه قانون تجارت است که در تاریخ ۱۳دی۱۳۹۷ به تصویب هیات مدیره رسیده است.

لازم به ذکر است، طبق روال قانونی، عملیاتی شدن این افزایش سرمایه منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق العاده است. از سویی دیگر، اطلاعات موجود در سامانه TSETMC نشان می دهد که در ترکیب سهامداران عمده بانک صادرات، هم اکنون «سهام عدالت با مالکیت ۴۰ درصدی، دولت با ۱۸.۳۲ درصد، گروه مالی سپهر صادرات با ۸ درصد، سهام ترجیحی کارکنان بانک صادرات با ۵ درصد، سرمایه گذاری خوارزمی با ۳.۹۴ درصد، سازمان بیمه سلامت ایران با ۳.۵۲ درصد، شرکت خدمات پشتیبانی مهر ۷۸ وابسته به بانک کشاورزی با ۳.۳۷ درصد و در نهایت سایر سهامداران با ۱۷.۸۵ درصد» حضور دارند.

گفتنی است، بانک صادرات در سال ۷۹ معادل ۹۹ درصد، در سال ۸۹ معادل ۷۹۰ درصد و در سال ۹۲ معادل ۱۵۲.۳ درصد نیز سرمایه خود را افزایش داده که عمده آن از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها بوده است.



 

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود