امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
11/8 1397


گروه بازارپول- رییس شورای هماهنگی بانک‌ها گفت: توسعه بانکداری الکترونیکی، ایجاد مفهوم بانکداری مجازی و گذار از بانکداری سنتی به بانکداری مدرن، همه در گروی همکاری نزدیک نظام بانکی با استارت آپ‌ها است.
به گزارش روابط عمومی پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی از ستاد خبری هشتمین همایش بانکداری الکترونیک، محمدرضا حسین زاده رییس شورای هماهنگی بانک های دولتی و مدیرعامل بانک ملی درباره اهمیت حضور استارت آپ ها در نظام بانکی اظهار داشت: استارت آپ ها که در گذشته نه چندان دور تنها یک اسم بودند، امروز به جزء جدایی ناپذیر از زندگی ما تبدیل شده اند. آنها کسب و کارهای کوچکی هستند که به دور از بوروکراسی اداری، فرایندهای دست و پاگیر معمول و هزینه های گزاف، یک ایده کوچک را به یک دستاورد بزرگ تبدیل می کنند.

وی افزود: استارت آپ ها علاوه بر اینکه به شدت مورد توجه نظام بانکی قرار گرفته اند، در توسعه فعالیت های بانکداری هم نقش مهمی را ایفا می کنند. به گفته حسین زاده، بانک ملی ایران با همکاری استارت آپ ها توانسته خدمات قابل توجهی به مشتریان خود ارائه کند. پیام رسان «بله» نمونه موفق و بی بدیل این همکاری است، تا جایی که نه تنها تحسین فعالان نظام بانکی در داخل و حتی در خارج را نیز   برانگیخته است.

رییس شورای هماهنگی بانک ها با بیان اینکه من از نزدیک با تعداد قابل توجهی از ایده پردازان و فعالان حوزه استارت آپ ملاقات کرده و با دیدگاه هایشان آشنا شده ام، گفت: مالکان استارت آپ ها و فین تک ها، جوانان تحصیل کرده کشورمان هستند که بدون هیچ ادعایی، فقط پیاده سازی اهداف بلندشان را می خواهند.

مدیرعامل بانک ملی معتقد است که استارت آپ ها می توانند با اقدامات موثر خود، بسیاری از راه های طولانی را کوتاه کرده و هزینه ها را به شدت کاهش دهند. وی درباره مزایای دیگر استارت آپ ها عنوان کرد: توسعه بانکداری الکترونیکی، ایجاد مفهوم بانکداری مجازی و گذار از بانکداری سنتی به بانکداری مدرن، همه در گروی همکاری نزدیک نظام بانکی با استارت آپ هاست.

حسین زاده تاکید کرد: این یک همکاری برد-برد است که در کنار توسعه نظام بانکی کشور، جلوی فرار مغزها را می گیرد، سرعت تحولات را افزایش می دهد و نتیجه را بسیار دلنشین تر می کند و بانک ملی ایران از این همکاری ها استقبال می کند.












.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود