امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
11/8 1397

 روه بازارپول - بانک صادرات ایران در آخرین رتبه‌بندی سال 97 در بین 500 شرکت بزرگ ایران از نظر «شاخص دارایی» رتبه اول، بر اساس «شاخص فروش» رتبه پنجم، از منظر میزان اشتغالزایی رتبه دوم و بر مبنای شاخص ارزش افزوده جایگاه ششم را به خود اختصاص داد.



به گزارش‌ رازپول، در مراسمی که به همین منظور با عنوان «همایش شرکت‌های برتر ایران»، در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما با حضور مقامات دولتی، مسئولان و سیاست‌گذاران اقتصادی، صاحب ‌نظران و مدیران شرکت‌های برتر کشور برگزار شد، از شرکت‌های پیشرو (انتخاب شده بر اساس روند رشد چهار سال اخیر)، شرکت‌های برتر از نظر رشد سریع و دیگر شرکت‌های برتر دارای رتبه‌های ویژه تقدیر شد که بر اساس نتایج به دست آمده از گزارش گروه کارشناسی رتبه‌بندی IMI-100 ، در رتبه‌بندی سال 1397 سازمان مدیریت صنعتی، بانک صادرات ایران در بین 500 شرکت بزرگ ایران از نظر «شاخص دارایی» رتبه اول، از نظر «شاخص اشتغالزایی» رتبه دوم، از نظر «شاخص فروش» در جایگاه پنجم و از نظر «شاخص ارزش افزوده» در جایگاه ششم قرار گرفت.

بنا براین گزارش، افزایش دارایی‌های بانک صادرات ایران تا 2000 هزار میلیارد ریال تا پایان آذرماه سال‌جاری، رشد قابل توجه خالص درآمد تسهیلات و سپرده‌گذاری، فروش هزار ملک مازاد، واگذاری شرکت‌های غیرابزاری، وصول 90 هزار میلیارد ریال مطالبات از دولت از طریق تهاتر با بدهی به بانک مرکزی و بهبود شرایط سهام بانک در بازار سرمایه و روند قابل توجه کاهش زیان انباشته بانک از جمله مهم‌ترین ظرفیت‌های حاصل شده اخیر است که با توجه به برنامه‌های کلان بانک برای افزایش سرمایه و ورود به عرصه سودآوری افق به مراتب روشن‌تری را برای آن ترسیم کرده است.


"بانک آینده" در میان بانک‌های کشور رتبه سوم را کسب کرد

بانک آینده توانست در میان تمامی بانک ها رتبه سوم را کسب کند.

البته در رتبه بندی یکصد شرکت برتر بانک پارسیان در مقام نخست گروه بانک ها قرار دارد.

 بانک صادرات در این رتبه بندی در رده دوم قرار گرفته و بانک آینده نیز در مقام سوم قرار گرفته است.

 پس از این سه بانک، بانک های کارآفرین، تجارت، انصار، سینا، کشاورزی، رفاه کارگران و اقتصادنوین در رده های چهارم تا دهم گروه بانکی یکصد شرکت برتر قرار دارند.

 سازمان مدیریت صنعتی، از سال ۱۳۷۷، رتبه‌بندی شرکت‌های برتر کشور را به صورت سالانه انجام می‌دهد. این رتبه‌بندی بر بستر آمار و اطلاعات شفاف و بررسی صورت‌های مالی حسابرسی شده شرکت‌ها، ضمن ترسیم فضای شفاف از شرایط اداره بنگاه‌های اقتصادی، درک عمیق تری از شاخص‌ها و شرایط اقتصادی آنها بدست می‌دهد.


ارتقاء 6 پله ای بانک سینا در میان 100 شرکت برتر و قرار گرفتن در بین 10 شرکت پیشرو کشور

         

بانک سینا با 6 پله ارتقا، برای شانزدهمین سال متوالی در میان یکصد شرکت برتر ایران قرار گرفت.

در بیست و یکمین سال رتبه بندی شرکتهای برتر ایران توسط سازمان مدیریت صنعتی کشور که به معرفی شرکت های برتر  در سال 1396 اختصاص دارد، بانک سینا برای شانزدهمین سال متوالی موفق شد جایگاه خود را در بین یکصد شرکت برتر کشور بهبود بخشد.

طبق بررسی های سازمان مدیریت صنعتی که بر مبنای اطلاعات سال مالی 1396 صورت گرفته، بانک سینا با 6 پله ترقی نسبت به فهرست اعلامی سال گذشته از سوی این سازمان، توانست رتبه 15 را از لحاظ شاخص میزان فروش/ درآمد در میان صد شرکت برتر ایران از آن خود کند و با عملکردی درخور و شایسته برای دومین سال در بین 10 شرکت پیشرو کشور نیز قرار گیرد.



.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود