امروز: پنج شنبه، 9 فروردین 1403
10/28 1397


گروه بازارپول- محصول" نهاب" شرکت خدمات انفورماتیک در تمام مراحل ارزیابی سومین جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی موفق به دریافت لوح زرین و گواهینامه محصول برتر در سال ۱۳۹۷ شد.
بر اساس این گزارش سامانه نهاب از بین ۶۰۰ طرح و پروژه در بین کلیه صنایع کشور  موفق به کسب این عنوان شده است.  
مهندس سید محمد سعید طباطبایی که به نمایندگی از شرکت خدمات انفورماتیک لوح و تندیس جشنواره  را دریافت کرد؛ در تشریح این سامانه می گوید: تحلیل، تولید و توسعه سامانه حاکمیتی نهاب (نظام هویت سنجی اطلاعات مشتریان بانکی) به سفارش و تحت نظارت و رگولاتوری بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از اواخر سال ۱۳۹۵ در دستور کار شرکت خدمات انفورماتیک قرار گرفت.
در این سامانه برای اولین بار در نظام بانکی کشور پایگاه داده ای از اطلاعات هویتی تمامی مشتریان بانکی اعم از حقیقی، حقوقی و اتباع خارجی ایجاد شده است.
وی می افزاید : به همین منظور اطلاعات کلیه مشتریان حقیقی، حقوقی و اتباع خارجی بعد از تشکیل پروفایل های مربوطه و صحت سنجی آنها ( استعلام از مراجع ذی صلاح ) در پایگاه داده این سامانه درج گردیده و به هر مشتری مورد تایید، شناسه ای به عنوان کد شهاب اختصاص داده شده است.
لازم به ذکر است؛ اتصالات متعدد مابین محل استقرار سامانه نهاب در سایت شرکت خدمات انفورماتیک با مراجعی نظیر ثبت احوال، ثبت شرکتها، وزارت اقتصاد، سامانه فیدا و کلیه بانکها و موسسات تحت نظارت بانک مرکزی ج.ا.ا به وجود آمده و در شرف بهره برداری نهایی و استفاده شبکه بانکی از آن می باشد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود