امروز: سه شنبه، 29 اسفند 1402
10/24 1397

گروه بازار پول- بانک ملت امسال هم سررسید نامه و تقویم چاپ نخواهد کرد.

به گزارش رازپول، این بانک با هدف صرفه جویی در هزینه های غیرضروری، کاهش مصرف کاغذ، ملاحظات زیست محیطی و همگامی با سیاست های اقتصاد مقاومتی در شرایط خاص کشور، برای سال جدید تقویم و سررسید نامه چاپ نخواهد کرد.

بانک ملت در حالی از تصمیم خود مبنی بر عدم چاپ و توزیع سررسیدنامه برای دومین سال پیاپی خبر داده است که افزایش قابل توجه قیمت کاغذ و کمبود آن در بازار نگرانی هایی در حوزه نشر ایجاد کرده است.

به نظر می رسد با توجه به توسعه ابزارها و ابزارک های مبتنی بر فناوری اطلاعات، دسترسی به تلفن های همراه و تقویم های دیجیتالی و اپلیکیشن های سازماندهی برنامه روزانه و یادآوری کارها این تصمیم بانک ملت هوشمندانه اتخاذ شده است.

بررسی ها نشان می دهد، بانک های خارجی نیز برخلاف رویه ای که سال ها در بانک های ایرانی رواج داشته است، در سطح محدودی از اقلام تبلیغاتی و سررسید نامه برای هدیه به مشتریان استفاده می کنند.

گفتنی است، بانک ها و سازمان هایی که مالکیت آن ها سهامی عام و در بازار بورس اوراق بهادار حاضر هستند، علاوه بر شرایط خاص اقتصادی محیط کسب و کار همواره باید به دنبال تامین خواسته های سهام داران به ویژه در ارتباط با مدیریت هزینه های غیرضروری و افزایش سودآوری باشند.

این اقدام قابل تحسین در یکی از بانک های بزرگ ایرانی از لحاظ تعداد شعبه و مشتری، نمونه خوبی از اجرای اقتصاد مقاومتی در شرایط کمبود کاغذ و افزایش سرسام آور هزینه های چاپ در کشور پس از افزایش ناگهانی نرخ ارز است.

این گزارش می افزاید، یکی از سنت های رایج در بین بانک های کشور از سال های دور، چاپ و اهدای سرسیدنامه به مشتریان خود بوده است که با کاهش نقش روش های کاغذی و توسعه سیستم های رایانه ای کارکرد و اثربخشی خود را از دست داده است.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود