امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
10/24 1397

 گروه بازارپول - یک نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به ریسک‌های سیستماتیک و غیر سیستماتیک موجود در بازار سرمایه ایران و تحولات اخیر، نقش شرکت‌های سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه از توجه خاصی برخوردار است.

ولی آذروش در گفت و گویی با خبرنگار ما افزود: این بدان معناست که شرکت‌های مذکور به‌عنوان متخصصان و مدیران حرفه‌ای سرمایه‌گذاری در حوزه بازار سرمایه می‌توانند با دیدگاهی حرفه‌ای و برنامه‌ریزی صحیح، کمک شایانی به رفع ابهامات موجود درخصوص آینده بازار سرمایه ایران طی ماه‌های آتی داشته باشندچرا که یکی از مهم‌ترین وظایف آنها، دریافت اطلاعات بازار، تحلیل و پردازش آن و در نهایت انجام معاملات منطقی در بازار سهام است.

وی تصریح کرد: این موضوع به نوعی می‌تواند مورد توجه سایر نهادهای فعال در بازار قرار گیرد و بر کارآمدی فعالیت‌های بازار سرمایه بیفزاید.

به گفته آذروش، جهت دستیابی به یکی از مهم‌ترین اهداف دولت‌ها یعنی توسعه پایدار اقتصادی، توسعه بورس اوراق بهادار به‌عنوان یکی از ابزارهای مهم مطرح است که نقش با اهمیتی که شرکت‌های سرمایه‌گذاری بر بورس اوراق بهادار دارند، این است که می‌توانند در فرایند قیمت‌گذاری تأثیر داشته و قیمت سهام را به سمت قیمت واقعی خود سوق دهند و در نتیجه به ارتقای کارایی و ثبات بازار سرمایه و در نهایت بهبود روند توسعه پایدار اقتصادی کمک کنند.

وی که هم اکنون مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا می باشد اظهار داشت: از آنجا که این شرکت‌ها (شرکتهای سرمایه گذاری فعال در تابلو بورس) متکی به سرمایه‌های مردمی هستند و از طریق جمع‌آوری پس‌اندازهای مردم اقدام به تشکیل سرمایه می‌کنند، می‌توانند آثار مثبتی در کاهش تورم داشته باشند چرا که در این حالت پول جدیدی وارد اقتصاد نمی‌شود بلکه این پول جمع‌آوری و در راه توسعه و آبادانی کشور و مردم صرف می‌شود.

آذروش تصریح کرد: بنابراین این شرکت‌ها با فعالیت صحیح خود می‌توانند با کاهش سرما‌یه‌گذاری‌های دولتی و انجام سرمایه‌گذاری‌های جدید نقش سازنده‌ای در توسعه اقتصادی کشور ایفا کرده و به تشکیل سرمایه‌های ملی کمک کنند.

نماینده اسبق مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی افزود: از طرف دیگر شرکت‌های سرمایه‌گذاری یکی از تسهیل‌کنندگان انتقال سرمایه در بخش‌های مختلف تولید، خدمات و هر چه مؤثرتر کردن بازار سرمایه و برقراری رقابت صحیح با بازارهای پول و... هستند.

آذروش تصریح کرد: از آنجا که عملکرد هر سازمان به‌عنوان یک اصل در حد امکان باید اندازه‌گیری شود وجود یا نبود نظام ارزیابی عملکرد مؤثر و کارآمد با حیات و مرگ سازمان رابطه‌ای مستقیم دارد به‌طوری که فقدان آن را به‌عنوان بیماری سازمانی قلمداد کرده‌اند.

به گفته وی، براین اساس محاسبه کارایی شرکت‌های سرمایه‌گذاری به‌عنوان یکی از نهادهای مهم اقتصادی کشور نقش مهمی در ارزیابی و برنامه‌ریزی اقتصادی کشور ایفا می‌کند.همچنین با توجه به توانایی شرکت‌های سرمایه‌گذاری در کسب بازدهی بالا نسبت به بازار پولی، ضرورت توجه و فعالیت بیشتر در توسعه فعالیت‌های شرکت‌های سرمایه‌گذاری در شرایط کنونی برای سرمایه‌گذاران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

آذروش اظهار امیدواری کرد، با توسعه فعالیت‌های شرکت‌های سرمایه‌گذاری، بازار مذکور از مزیت‌های خاص موجود در آن شرکت‌ها برای دستیابی به بازاری کارآمد و افزایش سبد مالی خانوارها و همچنین جهت دهی سرمایه ها به سمت فعالیتهای مولد و اشتغال زا برخوردار شود.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود