امروز: سه شنبه، 29 اسفند 1402
10/4 1397

 گروه بازارپول - رییس کمیسیون اقتصادی مجلس هشتم و نهم گفت: اگر بدهکاران بزرگ بانکی درپرداخت بدهی خود پیش قدم شوند بانکها به طور قطع با آنها کنار خواهند آمد تا سرمایه های مردم را به مردم بازگردانند.


ارسلان فتحی پور با اشاره به تاثیر برگشت مطالبات بانکها به چرخه تولید و اینکه وصول مطالبات بزرگ بانکی نقش زیادی در جلب اعتماد مشتریان بانک دارد، گفت: اهمیت اعتماد در نظام بانکی که افراد سرمایه‌های خود را به آن می‌سپارند بسیار حساس‌تر و بیشتر از مجموعه‌‌های دیگر خواهد بود چرا که مهم‌ترین سرمایه یک بانک اعتمادی است که مشتریان به بانک داشته و اطمینان آنان از حسن امانتداری بانک در استفاده صحیح وعاقلانه از سپرده های آنها است.

عضو هیات مدیره بانک صادرات در ادامه با بیان اینکه از مهم‌ترین امورى که اعتماد مردم را نسبت به نظام بانکی بیشتر مى‌کند وفاداری به قراردادها وتعهدات است، افزود:  نظام بانکی باید در اجابت وعده و وعیدهایی که به مشتریان می‌دهد، باعزم و مصمم باشد چرا که مشتریانی که از بانک متبوع خود خلاف قول و وعده مشاهده کنند، اعتماد خود را کم می کنند.

وی گفت: زمانی که مشتری یک بانک  اطلاعات صحیح را دریافت کرده یا به کمک مشاوره‌های تخصصی و صادقانه تصمیم گیری می کند اعتمادش به بانک افزایش می‌یابد از این رو هیچ‌چیز به اندازه صداقت، درستی و شفافیت حس اعتماد راتقویت نمی‌کند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس هشتم و نهم با تاکید بر اینکه بانک وکیل مشتریان خود است، گفت: مردم از بانک توقع دارند منابع آنها را به درستی ودر مسیر صحیح استفاده کرده و جلوی سودجویی برخی افراد را بگیرد از این روبانکها باید به فکر چاره ای برای بازگرداندن مطالبات خود از بدهکاران بزرگ و سپس بدهکاران خرد باشند.

به گفته فتحی پور یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار که مانع از چابکی نظام بانکی می شود وصول نشدن  مطالبات معوق است که برای رفع آن باید با تدبیر، برنامه ریزی، هماهنگی و واقع بینی اقدام کرد.

این کارشناس اقتصادی در ادامه افزود:  وقتی سرمایه بانکها به صورت مطالبات معوق انباشته می شود و به چرخه اقتصادی باز نمی گردد، قدرت تسهیلات دهی و سود آوری هم برای بانک و هم برای مشتری کاهش می یابد ازاین رو اگر بدهکاران بزرگ بانکی در پرداخت بدهی خود پیش قدم شوند بانکها به طور قطع با آنها کنار خواهند آمد تا سرمایه های مردم را به مردم بازگردانند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود