امروز: پنج شنبه، 30 فروردین 1403
10/4 1397


گروه بازارپول - جلسه دوره‌اي رئيس‌کل بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران با مديران عامل نظام بانکي برگزار شد.

به گزارش رازپول به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، در اين جلسه دکتر همتي، رئيس‌کل بانک مرکزي با اشاره به برنامه‌هاي بانک مرکزي براي مديريت اضافه برداشت بانک‌ها و همراهي و اهتمام مديران‌عامل بانک ها در اين رابطه که باعث کاهش اضافه‌برداشت نسبت به پنج ماه پيش شده است قدرداني کرد.

رییس شورای پول و اعتبار تدابير بانک مرکزي براي اصلاح نظام سود بانکي به منظور تامين منافع سپرده‌گذاران بانک‌ها و نيز حفظ قوام ساختار مالي بانک‌ها را تشريح و اهتمام نظام بانکي در رعايت سياست‌هاي پولي بانک مرکزي را ستود و بر نظارت، بيشتر مديران نظام بانکي براي رعايت مقررات تاکيد کرد.

رئيس‌کل بانک مرکزي در ادامه به سفر رئيس جمهوري اسلامي ايران و هيئت همراه به ترکيه اشاره کرد و گفت سفر ترکيه سفر خوبي بود و ترک‌ها آمادگي کامل براي همکاري گسترده اعلام کرده‌اند. هدفي که براي گسترش تجارت بين دو کشور تعيين شده است و منابع خوبي که در ترکيه داريم فرصت خوبي را براي رونق تجارت في‌مابين فراهم مي‌کند.

وی افزود: براساس گزارشي که تا اين تاريخ اعلام شده است بخشي از توافق در حال شروع مراحل اجرايي است. همتي در خصوص کالاها و نيازهاي اساسي گفت: به نحو مناسبي مبادلات از طريق چين و هند و ساير مبادي انجام مي‌شود و به تدريج گسترش مي‌يابد.
رئيس‌کل بانک مرکزي در ادامه ضمن اشاره به اقتضائات فصلي پايان سال ميلادي و تسويه‌هاي شرکت‌هاي تجاري از تصميمات اخير بانک براي تامين منابع لازم براي حمايت از صرافي‌ها در تامين نيازهاي مرتبط با پايان سال خبر داد که مي‌تواند آثار فصلي مرتبط با اين مقطع از سال را پوشش دهد.

وی با بیان اینکه در این جلسه به توسعه تجاری دو کشور و بالا بودن حجم تجاری مناسب و روان سیستم بانکی اشاره شده است، ادامه داد: خوشبختانه رییس جمهوری ترکیه نظر بسیار مثبتی در این زمینه داشتند و بر حل جدی مشکلات تاکید کردند و مقرر شد سریعا موانع موجود بانکی رفع شود.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود