امروز: جمعه، 31 فروردین 1403
08/23 1397

گروه بازارپول - هادي قوامي نماینده مردم اسفراين در مجلس شورای اسلامی گفت: بانك صنعت و معدن يك بانك توسعه اي است كه نقش بسزايي در صنعت كشور و ايجاد ارزش افزوده و اشتغال زايي در كشور داشته و ايجاد طرحهاي بزرگ صنعتي را چه در قالب استفاده از منابع صندوق توسعه ملي و چه در قالب فاينانس در كارنامه خود دارد.

وی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن ضمن بيان اين مطلب افزود: افزايش نرخ ارز موجب كاهش سرمايه اين بانك شده و اين امر موجب محدوديت در اعطاي تسهيلات ميشود و از آنجاكه استانداردهاي بين المللي ، بانكها را موظف ميكند كه سرمايه خود را در سطح مشخصي حفظ كنند ، در شرايط حاضر لازم است كه سرمايه بانك ياد شده نيز افزايش يابد.

نماینده مردم اسفراين در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: افزايش سرمايه بانك ها مي تواند از محل منابع دولتي و يا وصول مطالبات ارزي و ريالي صورت بگيرد.

قوامي درپايان تصريح كرد: با توجه به نقش حياتي بانك صنعت و معدن در رونق توليد و افزايش خودكفايي صنعتي ، حمايت دولت براي افزايش سرمايه اين بانك بسيار ضروري است.

پیش از این سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی نیز اذعان کرده بود که از آنجا كه بانك صنعت و معدن به عنوان یك بانك توسعه اي در مسير تحقق اهداف دولت و ايجاد توسعه صنعتي در كشور گام بر مي دارد ضروري است كه سرمایه اين بانك افزایش یابد.

وی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن با بيان اين مطلب افزود: این بانک یک همراه، حامی و پشتیبان صنعتگران و تولیدكنندگان کشور است و ارتباط فعال آن با سرمايه گذاران و كار آفرينان موجب بسط اشتغال پايدار در کشور شده است.

زرآبادی بیان داشت: بانک صنعت و معدن در مسير حمایت و تامین مالی طرح های صنعتی و تولیدی حركت مي كند و وظیفه خود را در اين راستا به خوبی ایفا كرده است.

وی عنوان داشت: حمایت های این بانک از موسسات دانش بنیان و شرکت های تحقیقاتی و علمی در پیشبرد و توسعه اهداف علمي و اقتصادي کشور موثر بوده است.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود