امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
09/5 1397

گروه بازار پول - مدیریت بانک رفاه توانسته زیانسه هزار میلیارد ریالی را به سود یک هزار میلیارد ریالی تبدیل کند.


بررسی وضعیت بانک رفاه نشان می دهد که این بانک با سرمایه 23 هزار 326 ميليارد ریالی در پایان سال مالی 1396 به سود 2288 ميليارد ریالی دست یافته که نسبت به سال گذشته افزایش 300 درصدي داشته است.

هرچند که مجمع این بانک برای سال مالی گذشته در آبان ماه امسال برگزار شد اما صورتهاي مالی بانک رفاه کارگران نشان می دهد که در پایان سال 96 افزون بر 9 هزار ميليارد ریال درآمد عملياتی داشته که نسبت به سال قبل از آن با رقم چهار هزار و 626 ميليارد ریال تقریبا رشد دو برابري را تجربه کرده است.

خالص درآمد تسهيلات و سپرده گذاري بانک رفاه کارگران در سال 96 حدود 16 هزار و 277 ميليارد ریال بوده است. درآمد مشاع از محل تسهيلات 88 هزار و 31 ميليارد ریال گزارش شده است.

بر اساس این گزارش، سود انباشته بانک رفاه در پایان سال گذشته یک هزار و 69 ميليارد ریال بود. این در حالی است که در پایان سال 95 بانک رفاه با زیان سه هزار و 681 ميليارد ریالی مواجهه بوده و توانسته ظرف 12 ماه این زیان انباشته را نه تنها جبران کرده بلکه به سود انباشته نيز رسانده است.

گفتنی است که بانک رفاه داراي 1033 شعبه در سراسر کشور است 155 شعبه در تهران، 870 شعبه در سایر شهرها و 8 شعبه در مناطق آزاد است. جمع کارکنان بانک 15 هزار و 522 نفر است.

مدیر عامل بانک رفاه نیز به تازگی به برنامه تهاتر ۵۰ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های سازمان تامین اجتماعی به بانک‌ها اشاره کرده و اذعان داشته است: حدود 18 هزار میلیارد تومان از این تهاتر مربوط به بانک رفاه کارگران می‌شود و متعاقبا همان میزان از بدهی‌ بانک به بانک مرکزی تسویه خواهد شد.

محمد علی سهمانی درخصوص روند اجرای تهاتر 100 هزار میلیارد تومانی در چارچوب تبصره 5 قانون بودجه سال 97 اظهارداشت: حدود 50 هزار میلیارد تومان برای تهاتر بدهی سازمان تامین اجتماعی در نظر گرفته شده بود براساس آن مطالبات سازمان تامین اجتماعی از دولت با بدهی این سازمان به بانک‌ها و بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی تسویه شود.

وی افزود: حدود 18 هزار میلیارد تومان از این تهاتر مربوط به بانک رفاه کارگران می‌شود و ما در حال پیگیری آن هستیم. مرحوم نوربخش در آخرین روزهای حیات خود خیلی پیگیر بود تا این کار به نتیجه برسد.

مدیرعامل بانک رفاه کارگران در پاسخ به این سوال که این کار چه زمانی نهایی و به سرانجام می‌رسد گفت: این یک کاری است که نیازمند توافق طرفین و وجود بدهی و طلب متقابل دارد و به همین دلیل در حال رایزنی توافق است. اوراق تسویه یا اسناد خزانه منتشر شده و فقط در انتظار توافق نهایی طرفین است و امیدواریم تا چند هفته آینده این کار انجام شود.


.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود