امروز: سه شنبه، 29 اسفند 1402
08/22 1397

 گروه بازارپول - بیگدلی که فرصت احیای بانک ملت را در برنامه زمان بندی کوتاهی داشته اهداف بانک را یکی پس از دیگری به پیش میبرد. 

به گزارش رازپول، ترکیب پتانسیل ذاتی بانک ملت و برنامه های مدیریتی سبب شده است، سهام داران به وضعیت رو به رشد این بانک امید مضاعف پیدا کنند.


با سکان داری دژپسند در وزارت اقتصاد و توانمندی هایی که مدیرعامل بانک ملت در او سراغ دارد امیدها به وضعیت نظام بانکی افزایش یافته است. بیگدلی مدیرعامل بانک ملت در پیامش به همین مناسبت اذعان دارد که بانک ملت برای همکاری کامل با وزیر جدید امور اقتصادی و دارایی برای پیشبرد اهداف و برنامه های ایشان به ویژه در زمینه نظام بانکی، تاکید دارد و بی تردید، با توجه به تخصص بالا و سوابق کارآمد وی، شاهد گشایش باب جدیدی در ارتباطات وزارت اقتصاد و بانک ها در جهت رونق بخشیدن به اقتصاد کشور و حمایت از تولید داخل خواهیم بود.


بنابراین اصطلاحا شرایط برای jumping در بانک ملت مهیا است چراکه همسویی بدنه مدیریتی توانمند و  سیاست گذار کلان که تسلط کافی به حوزه های اقتصادی دارد فضا را بیش از پیش مهیا خواهد کرد.


بررسی آمارها نیز نشان میدهد که بانک ملت،برای این پرش مهی شده است تا جایی که طی هفت ماهه منتهی به 30 مهر ۹7 ، در بين دوازده بانک بورسی داراي بيشترین سهم تسهيلات دهی و همچنين سپرده گيري بوده .  علاوه بر این، بانک ملت در این دو حوزه با رشدي بالاتر از 30 درصد نسبت به سال قبل عملکرد قابل توجهی را ثبت کرده است.


در هفت ماهه نخست سال جاري، در مجموع دوازده بانک ملت، تجارت، خاورميانه، صادرات، پاسارگاد، سينا، اقتصاد نوین، پست بانک،انصار، کارآفرین، پارسيان و حکمت ایرانيان بيش از 450 هزار و 643 ميليارد ریال از محل سپرده هاي اعطا شده درآمد کسب کرده اند که درآمد از این محل، نسبت به سال گذشته با رقم 360 هزار و 479 ميليارد ریال رشدي افزون بر 25درصد داشته است.


اما بیگدلی در بين این دوازده بانک بورسی قيد شده، بالاترین درآمد کسب شده را در به بانک ملت با رقم 86 هزار و 266ميليارد ریال رقم زده است و بعد از بانک ملت، بانک صادرات با رقم 55 هزار و 823ميليارد ریال و بانک پارسيان در سومين جایگاه 49هزار و 472ميليارد ریال قرار دارند و در جایگاه چهارم نيز بانک پاسارگاد با رقم 48 هزار و 540 ميليارد ریال و در نهایت در پنجمين جایگاه متعلق به بانک تجارت با رقم 39هزار و 655 ميليارد ریال است.


رتبه نخست جمع آوری سپرده در بين بانکها

بنابه گزارشهاي مالی ۱۲ بانک بورسی، هزینه هاي بانکها در هفت ماهه نخست سال 97 رشد بالاي 30 درصدي داشت. جمع سودهاي پرداختی این 12 بانک بورسی افزون بر 459 هزار و 565 ميليارد ریال بوده که بالاترین رقم متعلق به بانک ملت 93هزار و 564 ميلياردریال بود. این رقم از سود پرداخت شده نشان از آن دارد که بيشترین سپرده را بانک ملت در هفت ماهه نخست سال جاري جمع آوري کردند .

بعد از بانک ملت، در رتبه بعدي بانک تجارت با سود پرداختی 92 هزار و 516 ميليارد ریال، بانک صادرات با عدد 83 هزار و 56 ميليارد ریال و بانک پارسيان با رقم 57 هزار و 841 ميليارد ریال قرار دارد.


کيفيت سوددهي و تاثير بر قيمت سهام 

بانک ملت با کيفيت ترین سود و بهترین عملکرد را در بين ۱۲ بانک بورسی داشته و بر همين اساس ظرف سه ماه قيمت سهام این بانک از حدود ۹00 ریال به مبلغ 2700 ریال رسيده و سه برابر افزایش یافته است و در طول این دوره پر بيننده ترین نماد بورسی قلمداد شده است.


بالاترين رتبه در بين بانکهای خصوصي شده بورسي

براي بررسی بهتر این فضاي بانکی، باید به یکی از نسبت هایی که براي شناخت عمليات بانکها و ميزان توفيق آنها مورد ارزیابی قرار می گيرد، توجه کرد و آن مساله نسبت درآمد به سود پرداختی یا به اصطلاح دیگر ميزان درآمد کسب شده به هزینه انجام شده بانکهاست.

در بین بانک های خصوصی شده یعنی بانک ملت، بانک صادرات و تجارت و بر اساس این ارزیابی در بین ۱۲ بانک بورسی ، بانک ملت با نسبت 0,92درصد بهترین عملکرد را دارد بعد از آن بانک صادرات با نسبت 0,67 و بانک تجارت با نسبت 0,42 قرار دارد و هرچه از عدد یک کمتر باشد نشان از عدم کيفيت درآمد و سود بانک است.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود