امروز: سه شنبه، 29 اسفند 1402
07/28 1397


گروه بازار پول - متعاقب اعلام بانک مرکزی مبنی بر فروش ارز دینار عراق به زائران اربعین حسینی، روابط عمومی بانک ملی ایران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد، زائران اربعین حسینی که مراحل دریافت ویزای خود را از طریق سامانه سماح به آدرس Https://Samah.haj.ir انجام داده‌اند، می‌توانند نسبت به خرید ارز دینار از طریق پیام رسان بله و دریافت آن در کشور عراق اقدام کنند.

 

بر اساس این گزارش زائران اربعین حسینی لازم است پس از نصب پیام رسان بله و استفاده از بات (بازوی)  dinarpaybot نسبت به انجام فرآیند خرید ارز خود اقدام کنند.

قابل ذکر است زائران اربعین حسینی پس از تکمیل فرآیند خرید ارز خود در بات مربوطه در پیام رسان بله و پرداخت معادل ریالی در نظر گرفته شده یک شناسه و رسید دریافت می‌کنند که می‌توانند با در دست داشتن این رسید پس از عبور از مبادی ورودی کشور عراق در مرز مهران،‌ شلمچه، چذابه به کارگزاری‌های بانک ملی ایران در این مناطق و شهرهای نجف،‌ کربلا و کاظمین مراجعه کرده و نسبت به دریافت ارز خریداری شده (دینار عراق)، اقدام کنند.

برای خرید ارز باید مشخصات دقیق زائر اعم از کد ملی و شماره گذرنامه ثبت شود و ارز خریداری شده صرفا به فرد زائر تحویل داده خواهد شد.

برای تحویل گرفتن ارز ارائه رسید،‌ اصل گذرنامه و حضور شخص زائر ضروری است و هر زائر تنها یک بار قادر به خرید ارز از این طریق خواهد بود.

تمهیدات بانک مرکزی برای زائران اربعین حسینی

به منظور تسریع در زیارت حضرت اباعبداله الحسین (ع) در ایام اربعین حسینی، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از طریق بانک ملی ایران تمهیداتی را فراهم کرده تا زائران بتوانند مبلغ 100 هزار دینار عراق را با نرخ هر دینار 96 ریال خریداری کرده و با پرداخت معادل ریالی آن اسکناس دینار را در شهرهای نجف، کربلا، کاظمین و در 3 نقطه مرزی مهران، چذابه و شلمچه (50 نقطه در داخل کشور عراق) تحویل بگیرند.

 

زائران می‌توانند با مراجعه به سایت بانک ملی ایران به آدرس www.bmi.ir در این خصوص اقدامات لازم به عمل آورند.

لازم به ذکر است برای این منظور نیازی به مراجعه به هیچ یک از شعب بانک ملی ایران نبوده و از زائرین محترم درخواست می‌گردد از مراجعه مستقیم به شعب این بانک خودداری کرده و صرفاً به سایت فوق الذکر مراجعه نمایند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود