امروز: سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403
07/11 1397

گروه بازار پول - حسين مهري رئيس هيات مديره و مدير عامل بانك صنعت و معدن که به استان آذربایجان غربی سفر کرده است، از شرکتهای تدبيرسازان سرآمد ، مارال صنعت جاويد، اروم آدا و محورسازان چي چست این استان بازديد كرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني بانك صنعت و معدن ،شركت تدبيرسازان سرآمد كه بزرگترين طرح نيروگاهي در منطقه شمال غرب است با 308 ميليون يورو تسهيلات بانك صنعت و معدن و با ظرفيت 500 مگاوات به بهره برداري رسيده و براي 60 نفر به طور مستقيم اشتغال ايجاد كرده است.

شركت مارال صنعت جاويد در زمينه توليد انواع تريلر فعاليت داشته و با ظرفيت سالانه 1500 دستگاه و با سرمايه 300 ميليارد ريال آغاز به كار كرده و هم اكنون با تسهيلات 12 ميليار توماني اين بانك براي بيش از 250 نفر اشتغالزايي داشته است.

شركت محورسازان چي چست نيزجهت توليد انواع تريلر با ظرفيت سالانه 1400 دستگاه و اكسل عقب تريلر با ظرفيت 15 هزار عدد و قطعات زيربندي كفي با ظرفيت 15 هزار عدد در سال 95 به بهره برداري رسيده و با راه اندازي اين شركت 200 نفر در اين واحد مشغول به كار شده اند.

همچنين شركت اروم آدا حدود 4 ميليارد تومان از اين بانك تسهيلات دريافت كرده و هم اكنون 350 نفر در اين واحد مشغول به كار هستند.

گفتني است تاكنون بانك صنعت و معدن مبلغ 70 هزار ميليارد ريال به 450 طرح صنعتي در استان آذربايجان غربي تسهيلات پرداخت كرده كه ضمن ايجاد اشتغال بر توسعه صنعتي استان تاًثير چشمگيري داشته است.


با محوریت بانک صنعت و معدن انجام میشود :

تشکیل کمیته وی‍‍ژه حمایت از صنایع صادرات محور در آذربایجان غربی

همچنین حسين مهري مديرعامل بانك صنعت و معدن در ديدار با محمد مهدي شهرياري استاندار آذربايجان غربي از تشكيل كميته وي‍ژه اي با محوريت يكي از اعضاي هياًت مديره اين بانك، استانداري و مقامات مرتبط استان براي حمايت از صنايع صادرات محور در استان آذربايجان غربي خبر داد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني بانك صنعت و معدن، وي گفت : با توجه به اينكه استان آذربايجان غربي با چند كشور مهم منطقه داراي مرز مشترك است ، از قابليت صادراتي بسيار بالايي برخوردار است و بايد اين مزيت نسبي به صورت ويژه مورد توجه قرار گيرد.

حسين مهري بيان داشت : تلاش ما بر اين است كه روي صنايع صادرات محور تمركز كنيم كه در همين راستا كميته ويژه اي با محوريت يكي ار اعضاي هياًت مديره بانك صنعت و معدن، استانداري و مقامات مرتبط استان تشكيل مي شود تا ضمن رفع مشكلات صنعتگران اين استان به عنوان يك بازوي اجرايي كارامد روند صادرات كالاهاي توليدي را تسهيل و تسريع بخشد.

مدير عامل بانك صنعت و معدن در ادامه افزود : تاكنون مبلغ 70 هزار ميليارد ريال به 450 طرح صنعتي در استان آذربايجان غربي پرداخت شده كه ضمن ايجاد اشتغال بر توسعه صنعتي استان تاًثير چشمگيري داشته است.

استاندار آذربايجان غربي نيز در اين ديدار ضمن تقدير و تشكر از بانك صنعت و معدن گفت : خوشحال هستيم كه اين بانك به عنوان يكي از مهمترين و تاًثيرگذارترين بانكهاي استان اقدامات مؤثري را در راستاي توسعه استان انجام داده است.

وي همراهي بانك صنعت و معدن با صنعتگران و كارآفرينان را مثبت خواند و تصريح كرد: نگاه بانك صنعت و معدن به بخش توليد نگاهي كارشناسانه است و اين باعث مي شود تا طرح هاي صنعتي تامين مالي شده توسط اين بانك روند رو به رشدي داشته باشد.


تامین مالی 556 میلیون یورویی بانک صنعت و معدن در آذربایجان غربی و ایجاد اشتغال برای 1000 نفر

بانك صنعت و معدن مبلغ 556 ميليون يورو براي طرح هاي صنعتي استان آذربايجان غربي تامين مالي كرده است كه در نتيجه آن براي 1000 نفر شغل مستقيم ايجاد مي شود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني بانك صنعت و معدن از موارد ياد شده مي توان به بخش بخار نیروگاه ارومیه با ظرفیت 500 مگاوات برق بعنوان بزرگترین طرح منطقه شمالغرب کشور نام برد كه با تسهیلات 308 میلیون یورویی اين بانک مراحل اجرایی خود را طی میکند.

طرح پتروشیمی مهاباد نیز از طرحهای بهره برداری شده بانک در استان میباشد که با سرمایه گذاری 233 میلیون یورویی بانک صنعت و معدن به اجرا درآمده است.

علاوه بر طرح هاي ياد شده مي توان به طرحهای بزرگ سیمان مهرماکو، سیلندر سراج خوی(تولید سیلندر CNG) و فرش چایپاره اشاره كرد كه باقي تسهيلات ياد شده را دريافت كرده اند.


.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود