امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
07/9 1397

 گروه پرگار- موسسه خیریه شادروان دکتر مصطفی نراقی در راستای مسئولیت اجتماعی و رویکرد آموزش محورانه خود، 2 موسسه مدرن و مجهز آموزشی را در مهرماه امسال و در کنار هنرستان دخترانه "ربابه طاهباز" افتتاح کرد.


به گزارش رازپول موسسه ي خيريه شادروان دكتر مصطفي نراقي همزمان با تاسیس یک موسسه فرهنگي آموزشي به همين عنوان در مجموعه كهریزك كرج، از طریق حضور فعال در هيات مديره و هيات امنای كهریزك، بيش از ٢٨٠٠ مددجو كه ٤٠٠ نفر آن بيماران ام اس هستند را تحت پوشش قرار داد.
«مهر مهربان» يكي از برنامه ها و اهداف از پيش تعيين شده خيريه دكتر نراقي است که در ابتدای سال جاری به بار نشست و صدها دانش آموز در مقاطع مختلف تحصيلي توانستند در كلاس هاي درسي که با نظارت سازمان نوسازي مدارس ساخت و راه اندازي شده بود حضور بهم رسانند .
در همین رابطه زنگ دو موسسه مدرن و مجهز آموزشي، با نام مدرسه دخترانه "فروردين طاهباز" و دبيرستان دخترانه "باقر طاهباز" همزمان با آغاز سال تحصيلي، در منطقه محروم و حاشيه اي «ساختمون» واقع در کوچه های باریک شهرک شهید باهنر شهر مقدس مشهد به صدا در آمد.

اين مجموعه هاي آموزشي در زميني به مساحت بيش از ٣٠٠٠متر مربع و زير بناي كل بيش از ١٥٠٠متر مربع با هدف جذب و فراهم آوري امكانات كسب علم برای بيش از ١٠٠٠ دانش آموز آغاز بكار نمود و آئين مهرورزي در ابتداي مهر ماه اينچنين زيبا با لبخند دختركان دبستاني و دبيرستاني به پاييز رنگ زيباتری بخشيد .
موسسات آموزشي فوق در ادامه ي گسترش طرح احداث  هنرستان دخترانه كار و دانش «ربابه ي طاهباز» در سال ١٣٧٧ است كه در زميني به مساحت بيش از ٥٠٠٠ متر مربع با زيربناي ١٤٠٠متر به آموزش دختران اين منطقه ي محروم در رشته هاي گرافيك، خياطي، گلدوزي، گياهان دارويي و پرورش قارچ پرداخته است. بديهي است كليه مخارج هنرجويان كم بضاعت از جمله لوازم التحرير، چرخ خياطي و...توسط این خيريه تامين شده است .

همچنین در شهر کرج، هنرستانی پسرانه در زميني به مساحت٤٨٠٠متر مربع و زير بنايي در حدود ١٢٠٠مترمربع احداث شد و در حال حاضر ٤٠٠دانش آموز در رشته هاي الكترونيك، نقشه كشي و مكانيك خودرو  مهارت آموزي می شوند.

حمايت هاي مالي و مسئوليت پذيري دو مجموعه بزرگ دارويي كشور، احداث هنرستان ها و موسسات مدرن آموزشی و بكارگيري بيش از ٢٧٠٠ نيرو و ايجاد كسب و كارهاي جديد و در نهايت اشتغال زايي برای جوانان مستعد و فعال از دیگر اقدامات این موسسه در راستای مسئولیت اجتماعی شرکتی است.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود