امروز: پنج شنبه، 30 فروردین 1403
07/9 1397

گروه بازار پول - مدیر عامل بانک سینا می گوید تاسیس شعبه آلمان این بانک در شرایط فعلی نیز مقرون به صرفه است و با جدیت در حال پیگیری است .

به گزارش رازپول، محمد رضاپیشرو در پاسخ به این پرسش که تاسیس شعبه آلمان در چه مرحله ای است؟در شرایط جدید آیا بهره برداری از این شعبه ممکن است و و همچنان به صرفه است اذعان دارد که مدارک این بانک به بافین (نهاد نظارتی بانکی در آلمان)  ارسال شده و تاسیس شعبه در این کشور همچنان در دست بررسی است . وی اذعان دارد که در شرایط جدید نیز امکان بهره برداری وجود دارد. البته وی ادامه می دهد که فرآیند تاسیس شعبه در این کشور زمانبر است و شرایط فعلی مدنظر نیست و نگاه بانک بلند مدت است .


بانک سینا نزدیک به 2 سال است که درگیر امور افتتاح شعبه در آلمان است و قراردادی با شرکت معتبر بین المللی حسابرسی KPMG به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های مشاوره ای خدمات مالی و مورد تایید بافین آلمان در مقام نهاد نظارتی بر بازار پولی این کشور نسبت به ارزیابی و انطباق شرایط بانک با استانداردهای بین المللی اقدام کرد.


این استانداردها در قالب اسنادی شامل مدل و استراتژی کسب و کار، منشور حسابرسی داخلی، سند استراتژی ریسک، سند سیاست تطبیق مقررات و سند مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم می شود. پس از گزارش موسسه KPMG به عنوان نهاد مورد تایید اداره نظارت بافین، درخواست خود را برای ایجاد شعبه بانک سینا ارائه کردیم و نزدیک به یک ماه و نیم قبل هم مجوزهای لازم از بانک مرکزی ایران اخذ شد و اکنون در فرایند صدور مجوز از سوی کشور آلمان هستیم که انتظار می رود شعبه این بانک در شهر مونیخ آلمان  تاسیس شود.



در ادامه پیشرو در پاسخ به این پرسش که متوسط بهای تمام شده سپرده های مدت دار شهریور و شش ماهه نخست چقدر بوده است نیز می گوید که متوسط بهای تمام شده سپرده های مدت دار شهریور13.6 درصد بود و متوسط بهای تمام شده 6 ماهه نخستبه  14.03 درصد رسیده است .

البته وی به نرخ سود بازار بین بانکی در شهریور و شش ماهه نخست اشاره دارد و آن را به ترتیب 19.5درصدو متوسط نرخ شش ماهه را 18.7درصد عنوان می کند. به گفته وی حداقل و حداکثر نرخ سپرده 6 ماهه ابتدای سال به ترتیب 18 و 19.5 درصد بوده است.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود