امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
06/18 1397

 

گروه بازار پول - مجمع عمومی عادی سالانه بانک ملی ایران با حضور دکتر رحمت الله اکرمی سرپرست وزارت امور اقتصادی و دارایی، دکتر امیر باقری معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی، فرهاد حنیفی معاون نظارت بانک مرکزی، سید حمید پور محمدی معاون اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه، معاونین وزاری صنعت،معدن وتجارت،راه و شهر سازی، جهاد کشاورزی، تعاون،کار و رفاه اجتماعی، مدیرعامل، اعضای هیات مدیره و مدیران ارشد بانک ملی ایران و نیز حسابرسان قانونی در محل بانک برگزار و صورت های مالی سال 96 بانک تصویب شد.

 

تشریح وضعیت مطلوب بانک توسط مدیرعامل

 به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، دکتر محمد رضا حسین زاده مدیرعامل بانک طی گزارشی که در ابتدای این جلسه ارائه کرد با تقدیر از زحمات همه کسانی که طی 90 سال گذشته بانک ملی ایران را به جایگاه ارزشمند کنونی رسانده اند، گفت: گستره فعالیت بانک ملی ایران به دورترین نقاط کشور رسیده و این در حالی است که هنوز هم درخواست برای توسعه شعب این بانک وجود دارد.

وی با اشاره به این که بسیاری از خدمات عمومی مانند توزیع ارز و سکه، پول رسانی به شبکه بانکی، تامین مالی پروژه های زیربنایی کشور مانند آزاد راه ها، اقدامات عام المنفعه و ... توسط بانک ملی ایران انجام می شود، اظهار کرد: در قبال بسیاری از مطالبات بانک، شرکت ها و بنگاه هایی تهاتر شده که ادامه حیات آنها به فعالیت سنگین و نقدینگی قابل توجه نیاز دارد.

حسین زاده در ادامه به تشریح صورت های مالی بانک پرداخت و با اشاره به این که در سال گذشته منابع بانک 33،8 درصد رشد داشته و میزان تسهیلات پرداختی به نسبت سال قبل بیش از 21 درصد افزایش یافته است، گفت: این در حالی است که نسبت مطالبات معوق به کل تسهیلات پرداختی بانک ملی ایران در مقایسه با سال گذشته 0.6 واحد کاهش یافته و به 7.3 رسیده است.

حسین زاده کسب عناوینی چون رتبه نخست پرداخت کننده تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، رتبه نخست پرداخت کننده تسهیلات در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و تنها بانک پیاده کننده بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد را از افتخارات بانک ملی ایران در سالی که گذشت دانست و گفت: امیدواریم مطالبات بانک ملی ایران از نهادهای دولتی هر چه سریعتر تسویه شود.


تقدیر از عملکرد مطلوب بانک ملی ایران

 سرپرست وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز در این نشست با اشاره به شرایط اقتصادی روز، نقش بانک ها در عبور از وضعیت حساس کنونی را مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: اقدامات بانک ملی ایران در حوزه انضباط پولی و مالی مناسب بوده و می تواند الگوی نظام بانکی قرار بگیرد.

رحمت الله اکرمی با بیان این که موضوع اصلاح ساختار نظام بانکی در جلسه سران قوا مطرح خواهد شد، افزود: بانک ها باید اقداماتی را در راستای اصلاح ساختار انجام بدهند و بانک ملی ایران نیز می تواند در این زمینه پیش قدم باشد.

وی با اشاره به لزوم پیاده سازی حاکمیت شرکتی در نظام بانکی و نقش آن در عبور از مشکلات، اظهار کرد: فروش دارایی های مازاد بانک ها مورد تاکید همه ارکان کشور است و خوشبختانه گزارش ها نشان می دهد بانک ملی ایران در این زمینه نیز به خوبی تعهداتش را عملیاتی کرده است.

اکرمی تامین مالی بخش تولید را نیاز مهم و اساسی این روزهای کشور خواند و گفت: بانک ها باید پرداخت تسهیلات به این بخش را در اولویت قرار بدهند.

 

بانک ملی ایران، اضافه برداشت ندارد

معاون اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه نیز وجود بانک ملی ایران طی 90 سال گذشته را افتخاری برای کشور خواند و گفت: این شجره طیبه اکنون آن قدر تنومند شده که دولت برای اقدامات اساسی و بنیادی خود به او تکیه می کند.

سید حمید پورمحمدی با بیان این که بانک ملی ایران می تواند برای اداره نظام بانکی پیشنهاد و راهکار ارائه کند، افزود: بانک ملی ایران از معدود بانک هایی است که اضافه برداشت از منابع بانک مرکزی ندارد و این بسیار اقدام مهم و ارزشمندی بوده و نشانگر انضباط مالی سفت و سخت بانک ملی ایران است.

 

 

بانک ملی ایران، پیشرو در نظام بانکی

 معاون نظارت بانک مرکزی نیز با اشاره به این که سیاست کمک به بانک ها برای برون رفت از برخی مشکلات در پیش گرفته شده است، گفت: از حداکثر ظرفیت های قانونی برای ساماندهی وضع موجود بهره خواهیم گرفت.

فرهاد حنیفی همچنین بانک ملی ایران را پیشرو در نظام بانکی خواند و افزود: خوشبختانه صورت های مالی نیز وضعیت مطلوب بانک را تایید می کند.

 

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود