امروز: پنج شنبه، 9 فروردین 1403
06/14 1397

 گروه بازار پول - مدیرعامل بانک ملت با اشاره به روند مولد سازی دارایی های مازاد در این بانک گفت: فروش ۹۸۰ ملک طی دو سال گذشته، کارنامه موفق و درخشانی برای بانک ملت در نظام بانکی رقم زده است.


به گزارش رازپول به نقل از  روابط عمومی بانک ملت، محمد بیگدلی مدیرعامل بانک ملت در جمع خبرنگاران طی سخنانی ضمن ابراز رضایت از برگزاری مجمع عمومی سالیانه بانک، تصویب صورت های سال مالی ۹۶ از سوی سهامداران، به تشریح عملکرد بانک در سال جاری پرداخت.

بیگدلی به سودآوری بانک ملت در سه ماهه نخست سال جاری اشاره و سود هر سهم را ۷۵ ریال اعلام کرد و افزود: این میزان در مقایسه با مقطع مشابه سال گذشته که ۱۲ ریال بوده بیش از ۵۲۰ درصد رشد داشته است.


مدیرعامل بانک ملت بر همین اساس تصریح کرد: بخشی از این عملکرد ناشی از کاهش نرخ بهره ای پول در کنار افزایش نرخ رشد سپرده‌های بانک است.

وی در عین حال تاکید کرد: از دیدگاه کارشناسان امر، بهبود وضعیت این دو شاخص به‌ صورت همزمان بسیار دشوار است.

بیگدلی در ادامه به وضعیت واگذاری املاک مازاد بانک و عزم جدی برای چابک و مولد سازی دارایی‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: از ابتدای سال ۹۵  تا کنون تعداد ۹۸۰ ملک به مبلغ تقریبی ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به فروش رسیده است.


مدیرعامل بانک ملت با بیان اینکه بسیاری از این املاک علیرغم میل بانک و برای وصول مطالبات و حفاظت از منافع سپرده گذاران و سهامداران به دارایی های بانک اضافه شده است اظهار داشت: سهم فروش املاک در سال گذشته تعداد ۵۳۴ ملک به مبلغ سه هزار و ۹۳۳ میلیارد ریال بود که در ۵ ماهه نخست سال جاری نیز تعداد ۱۹۶ ملک به مبلغ بیش از یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به فروش رسیده که در مقایسه با پنج ماه نخست سال جاری، با مدت مشابه سال گذشته از جهت تعداد ۳۰ درصد و مبلغ ۸۰ درصد رشد داشته است.

وی در زمینه واگذاری املاک مازاد بانک یادآور شد: عملکرد بانک ملت با استفاده از تیم تخصصی بازاریابی و فروش در این بخش، در نظام بانکی موفق و درخشان بوده است.

بیگدلی در ادامه خاطر نشان کرد: دو محور از محورهای ۹ گانه سند چشم‌ انداز بانک ملت در افق سال ۱۴۰۰، "واگذاری سهام شرکت‌های مشمول واگذاری" و "نقش ‌آفرینی در اقتصاد مقاومتی" است.

مدیرعامل بانک ملت با اشاره به اهداف این محورها تصریح کرد: بهبود فرآیند فروش املاک مازاد و همچنین ساماندهی وضعیت سرمایه گذاری در املاک به منظور آماده‌سازی برای فروش، تحت محور استراتژیک "سرآمدی و سودآوری پایدار و با کیفیت" از جمله هدف‌های تعیین شده بانک ملت است.

وی بر همین اساس گفت: انتظار می‌رود واگذاری املاک مازاد بانک به نحو شایسته و با فرآیند بهتر نسبت به گذشته تداوم داشته باشد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود