امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
06/13 1397

 گروه بازار پول - مدیرعامل بانک سپه از نبود رتبه بندی در نظام بانکی انتقاد کرد و گفت که در برخی موارد در شاخص هایی مانند شفافیت در بورس رتبه بندی ارائه می شود اما واقعا مردم نمی دانند که بانک ها در چه سطحی هستند و خدماتت یکسانی ارائه می شود .


دولت یازدهم با فرمان‌های اقتصادی دکتر حسن روحانی به وزارتخانه‌ها برای ساماندهی وضعیت اقتصادی کشور آغاز به کارکرد و به اعتقاد بسیاری از کارشناسان و مسئولان توسعه اشتغال مولد و حمایت از تولید داخلی محور اصلی این فرمان‌ها بود در دولت دوازدهم علاوه بر ادامه این سیاست، رونق تولید، اشتغال‌زایی، حل مشکلات معیشت، تسهیل ازدواج و توسعه روستایی و کمک به اقشار آسیب‌پذیر هم جزو برنامه‌های اولویت‌دار اعلام شد.

بانک سپه به‌عنوان بانک مورد اعتماد و یکی از بانک‌های تأثیرگذار در اجرای برنامه‌های اقتصادی دولت، برنامه‌ها و سیاست‌های خود را برای کمک به تحقق اهداف اقتصادی دولت و اقتصاد مقاومتی طراحی کرد و گام‌های مهمی در این زمینه برداشت.

به گفته محمدکاظم چقازردی مدیرعامل بانک سپه در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت هفته دولت صورت گرفت، بدون احتساب حمایت‌های از طرح‌های کلان و ملی این بانک با اختصاص حدود 112 هزار میلیارد ریال از منابع داخلی خود به واحدهای کوچک و متوسط، ساماندهی مشاغل خانگی، بهسازی و نوسازی مسکن روستایی، خوداتکایی خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی آسیب دیدگان ناشی از حوادث قهری و همچنین پرداخت تسهیلات خردنقش تأثیرگذاری در اجرای سیاست‌های اقتصادی دولت یازدهم و دوازدهم ایفا کرد.


* دومین بانک کشور در حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط هستیم

وی با تأکید بر همراهی و همسویی برنامه‌های بانک سپه باسیاست‌های اقتصادی دولت تصریح کرد: این بانک برای حفظ و افزایش اشتغال در کشور، حمایت از واحدهای تولیدی کوچک و متوسط را در اولویت برنامه‌های خود قرارداد و با پرداخت 90 هزار و 152 میلیارد ریال تسهیلات به رونق 43 هزار 610 واحد کوچک و متوسط تولیدی تا پایان اسفندماه سال گذشته کمک کرد.

چقازردی خاطرنشان کرد: بانک سپه با پرداخت 31 هزار و 649 میلیارد ریال به 2 هزار و 592 بنگاه اقتصادی کوچک و متوسط در قالب ثبت در سامانه هماهنگ به‌عنوان دومین بانک کشور در حمایت از این واحدهای تولیدی شناخته شد.


* 220 هزار زوج جوان با وام قرض‌الحسنه بانک سپه زندگی مشترک خود را آغاز کردند

مدیرعامل بانک سپه به تسهیل ازدواج به‌عنوان یکی از برنامه‌های اولویت‌دار دولت اشاره کرد و افزود: این بانک برای کمک به تحقق اهداف دولت درزمینهٔٔ تسهیل ازدواج 20 هزار و 130 میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به 220 هزار زوج جوان از ابتدای سال 92 تا پایان مردادماه سال جاری پرداخت کرد.

وی یادآور شد: بانک سپه برای کمک به تسریع ازدواج جوانان در مدت‌زمان آذرماه سال 94 تا خردادماه امسال 17 هزار میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه ازدواج پرداخت کرده است.


* توجه به توسعه روستایی

چقازردی توسعه روستایی و کمک به اقشار آسیب‌پذیر را یکی دیگر از برنامه‌های مهم دولت دانست و گفت: بانک سپه با پشتیبانی از طرح‌های مشاغل خانگی، بهینه‌سازی مسکن روستایی، اشتغال‌زایی خانواده‌ها تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی و همچنین کمک به آسیب دیدگان ناشی از حوادث قهری گام‌های مهمی برای اجرای اهداف دولت در این زمینه‌ها برداشت.


وی افزود: از ابتدای سال 1392 تا پایان مردادماه سال جاری 904 طرح مشاغل خانگی با استفاده از 48 میلیارد ریال تسهیلات بانک سپه ساماندهی شده است.

رئیس هیئت مدیره بانک سپه ضمن تأکید بر ضرورت توسعه روستایی تصریح کرد: 49 هزار مسکن روستایی با 8 هزار و 423 میلیارد ریال تسهیلات بانک سپه از ابتدای سال 92 تا پایان مردادماه امسال بهسازی و نوسازی شده است.


* کسب رتبه دوم در کمک به خوداتکایی خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد

وی در موردحمایت بانک سپه از خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی گفت: برای خوداتکایی و خوداشتغالی این خانواده‌ها بانک سپه 47 هزار فقره تسهیلات از محل بند (د) تبصره قانون بودجه سال 1396 پرداخت کرده است.

چقازردی افزود: سال گذشته بانک سپه ضمن عمل به 100 درصد تکالیف خود درزمینهٔ کمک به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی با پرداخت بیشترین میزان تسهیلات ارزان‌قیمت برای اشتغال‌زایی این خانواده‌ها رتبه دوم را در نظام بانکی کشور به خود اختصاص داد.


* در حوادث قهری کنار هم‌وطنان آسیب‌دیده بودیم

مدیرعامل بانک سپه گفت: این بانک همواره در مواقع حوادث قهری کنار هم‌وطنان آسیب‌دیده بوده و از ابتدای سال 92 تا پایان مردادماه امسال 4 هزار و 467 میلیارد ریال تسهیلات به هم‌وطن آسیب‌دیده ناشی از حوادث قهری در سراسر کشور پرداخت کرده است.


* کمک به قدرت خرید مردم

چقازردی اظهار داشت: بانک سپه برای برآورده کردن بخشی از نیازهای ضروری و کمک به قدرت خرید هم‌وطنان پرداخت تسهیلات خرد را به‌صورت جدید دنبال کرد و از ابتدای سال 1392 تا پایان مردادماه سال جاری 395 هزار فقره تسهیلات خرد به مبلغ 27 هزار و 254 میلیارد ریال به اقشار مختلف مردم پرداخت کرد.

وی اضافه کرد: در همین مدت 230 هزار کارت اعتباری به ارزش 31 هزار میلیارد ریال توسط بانک سپه به متقاضیان واجد شرایط صادر شد.


* افزایش 10.7 برابری سرمایه پایه بانک

رئیس هیئت مدیره در مورد میزان سرمایه بانک سپه گفت: سرمایه پایه این بانک با افزایش 7/10 برابری از 11 هزار و 181 میلیارد ریال در آذرماه سال 1394 به 119 هزار و 532 میلیارد ریال در سال جاری رسید.


* رشد 96 درصدی سپرده‌های کل

چقازردی بانک سپه را یکی از بانک‌های باانضباط و رعایت کننده مقررات و بخشنامه‌های بانک مرکزی دانست و خاطرنشان کرد: سپرده‌های کل این بانک با رعایت بخشنامه‌های بانک مرکزی از 445 هزار و 750 میلیارد ریال در آذرماه سال 1394 به 872 هزار و 102 میلیارد ریال در خردادماه امسال رسید که حدود 96 درصد رشد نشان می‌دهد. وی افزود: سپرده‌های مؤثر بانک سپه در همین مدت 99 درصد رشد داشت.


* پرداخت بیش از یک‌ میلیون فقره تسهیلات به فعالان اقتصادی

مدیرعامل بانک سپه اظهار داشت: این بانک برای کمک به رونق تولید و رفع نیازهای ضروری هم‌وطنان در مدت‌زمان آذرماه سال 94 تا پایان خردادماه امسال 489 هزار و 508 میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت کرده است.

وی افزود: بانک سپه از آذرماه سال 94 تا پایان خردادماه سال جاری یک‌میلیون و 124 هزار فقره تسهیلات به مبلغ 443 هزار و 611 میلیارد ریال به فعالان بخش‌های مختلف اقتصادی پرداخت کرد.


* اختصاص 6 هزار میلیارد ریال برای پرداخت مطالبات گندم کاران

رئیس هیئت مدیره بانک سپه از اختصاص 6 هزار میلیارد ریال منابع این بانک برای پرداخت مطالبات گندم کاران در سال جاری خبر داد و افزود: این مبلغ در قالب تسهیلات به شرکت مادر تخصصی بازرگانی ایران پرداخت می‌شود.


* مطالبات غیر جاری را کاهش دادیم

چقازردی به کاهش 1.76 واحد درصدی مطالبات غیرجاری بانک سپه اشاره کرد گفت: نسبت مطالبات غیرجاری بانک سپه اشاره کرد و گفت: نسبت مطالبات غیرجاری این بانک از 13.36 درصد در آذرماه سال 94 به 11.6 درصد در پایان خردادماه سالجاری تقلیل یافت.


* 2 هزار میلیارد ریال املاک مازاد بانک سپه فروخته شد

رئیس هیئت مدیره بانک سپه اظهار داشت: بانک سپه حدود 2 هزار میلیارد ریال از املاک مازاد خود را از ابتدای شهریورماه سال 1396 تا پایان مردادماه امسال واگذار کرد.

وی به فروش 130 رقبه املاک مازاد بانک سپه در سال گذشته به ارزش بیش از یک هزار و 605 میلیارد ریال اشاره کرد و افزود: این روند در سال 97 نیز ادامه دارد.


* 40 درصد سهام شرکت سرمایه‌گذاری امید واگذار می‌شود

مدیرعامل بانک سپه گفت: با توجه به تأکیدهای مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی و ریاست محترم جمهوری در حمایت از تولیدات داخلی و اجرای قانون رفع موانع تولید اظهار داشت: بانک سپه تمام تلاش خود را برای واگذاری صحیح و در چهارچوب قانون املاک مازاد خود بکار گرفت و در این راه اقدامات ارزنده‌ای نیز انجام‌شده است.

چقازردی از واگذاری 40 درصد سهام شرکت سرمایه‌گذاری امید متعلق به بانک سپه خبر داد و افزود: با تصویب هیئت‌مدیره بانک سپه پس از تعیین قیمت کارشناسی در مرحله اول 40 درصد از سهام شرکت سرمایه‌گذاری امید به‌عنوان یکی از ده شرکت بزرگ بورس اوراق بهادار متعلق به بانک سپه طبق ضوابط و مقررات ناظر واگذار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بانک سپه برای کمک به اجرای ماده 16 قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام بانکی مقدمات واگذاری سهام شرکت توسعه مولد نیروگاهی جهرم از طریق فرابورس ایران را فراهم کرده است.


چقازردی همچنین از ارزش‌گذاری سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری ری، عمران و مسکن استان‌های خراسان شمالی و آذربایجان غربی خبر داد.

* هر ماه یک مزایده سراسری واگذاری اموال مازاد برگزار می‌کنیم

چقازردی ادامه داد: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته از هر سه درگاه پیش‌بینی‌شده برگزاری مزایده سراسری توسط بانک، برگزاری مزایده سراسری از طریق شرکت فام و برگزاری مزایده استانی اموال مازاد بانک سپه در سال جاری نیز به‌سرعت و در چهارچوب قانون واگذار خواهد شد.

مدیرعامل بانک سپه اظهار داشت: این بانک به‌طور متوسط هرماه از یکی از درگاه‌های بیان‌شده یک مزایده سراسری برای واگذاری اموال مازاد خود برگزار خواهد کرد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود