امروز: شنبه، 1 اردیبهشت 1403
06/12 1397

 گروه بازارپول - با حکم رییس کل بانک مرکزی فرهاد حنیفی به سمت معاون نظارت بانک مرکزی، محمد طالبی به سمت دبیرکل بانک مرکزی  و فرشاد حیدری رییس موسسه عالی آموزش بانکداری ایران شد.

به گزارش رازپول، عبدالناصر همتی که همزمان با حضورش در بانک ملی فرهاد حنیفی را در صندوق توسعه ملی دعوت به همکاری کرده بود حالا در حکمی او را به سمت معاون نظارت بانک مرکزی منصوب کرده است. اما او که

حنیفی پیش از این مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی، نایب رییس هیئت مدیره بانک اقتصادنوین، عضو هیئت مدیره بانک پارسیان، مدیرعامل لیزینگ پارسیان و مشاور مدیرعامل بانک رفاه بوده است اما عمر مدیریتی اش در این مجموعه ها طولانی نبوده است.

وی تحصیل کرده مدیریت مالی در مقطع دکتری و کارشناسی ارشد است.


محمد طالبی دبیرکل بانک مرکزی شد

البته عبدالناصرهمتی در حکم دیگری محمد طالبی را به سمت دبیرکل بانک مرکزی منصوب کرد.

مدیرعامل صندوق ضمانت سپرده ها، مدیرعامل بانک کشاورزی، عضو شورای عالی بورس، عضو شورای فقهی بانک مرکزی، عضو هیئت امنای موسسه عالی آموزش بانکداری ایران و عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق از جمله سوابق کاری طالبی است. وی تحصیل کرده مدیریت مالی در مقطع دکتری و کارشناسی ارشد است. او پیش از این بانک کشاورزی را با اضافه برداشت حدود 11000 میلیارد تومانی به شهید زاده مدیر وقت بانک کشاورزی تحویل داده بود.

شهید زاده مدیرعامل سابق بانک کشاورزی در مصاحبه ای که روز یکشنبه 22 شهریورماه در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه داشته  با اشاره به کاهش اضافه برداشت از بانک مرکزی تصریح کرده است: در سال های گذشته بانک کشاورزی از محل خط اعتباری بانک مرکزی ، تسهیلاتی با نرخ ترجیحی به بخش کشاورزی پرداخت می کرده است که به دلایل مختلف این خط اعتباری دچار نوسان شد و بانک را در مقطع دولت نهم و دهم با مشکلاتی مواجه کرد که منجر به 11000 میلیارد تومان اضافه برداشت از بانک مرکزی شد لیکن از آذرماه سال 93 تا کنون با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی، بانک مرکزی و مدیریت صحیح موفق شدیم روند اضافه برداشت را متوقف کنیم به طوری که در پایان مرداد ماه سال جاری این رقم به 6900 میلیارد تومان رسید.وی افزود: همچنین  بدهی دولت به بانک کشاورزی از سنوات گذشته مبلغ 8000 میلیارد تومان است که مقرر شده این رقم توسط دولت محترم تعیین تکلیف شود. هم چنین طرح خرید تضمینی گندم از دیگر طرح هایی است که در بانک کشاورزی در دوره او مغفول ماند. هرچند که او در گذشته به مدیریت داشبوردی علاقه بسیاری داشت اما آنچنان که شهیدزاده عنوان کرده یکی از موفقیت های بانک کشاورزی در دولت تدبیر و امید کاهش اضافه برداشت از بانک مرکزی بوده است!



فرشاد حیدری رییس موسسه عالی آموزش بانکداری ایران شد 

فرشاد حیدری رییس موسسه عالی آموزش بانکداری ایران شد  فرشاد حیدری با حکم رییس کل بانک مرکزی به سمت رییس موسسه عالی آموزش بانکداری ایران منصوب شد.

فرشاد حیدری دانش آموخته علوم اقتصادی، مدیریت دولتی و مدیریت مالی است. وی پیش از این عهده دار مسئولیت معاونت نظارت بانک مرکزی بوده است. از دیگر سوابق وی می توان به عضویت در هیات مدیره بانک های تجارت و ملی ایران، ریاست هیات مدیره و مدیرعاملی بانک ملی ایران و مدیرعاملی صندوق بازنشستگی کارکنان بانک ها اشاره کرد. زمانی که همتی برای مدیریت بانک ملی انتخاب شد او مدیرعامل بود .

 

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود