امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
06/3 1397

 گروه بازارپول - بانک مرکزی در بخشنامه ای شرایط 8 گانه سپرده گیری ارزی را به بانک ها ابلاغ کرد.

به گزارش رازپول، بانک مرکزی در راستای اجرای بند 4 مصوبه 16 مرداد هیأت وزیران، شرایط سپرده‌گذاری ارزی موضوع قسمت ج بخش سوم مجموعه مقررات ارزی "خدمات ارزی و سایر مبادلات ارزی بین المللی" برای اجرا را ابلاغ کرد که به شرح زیر است:


1‌‌‌‌‌- بانک مجاز است نسبت به سپرده گیری ارزی به صورت اسکناس به ارزهای یورو، درهم امارات و دلار از اشخاص حقیقی و حقوقی بخش غیر دولتی با تضمین بانک مرکزی در قالب فرم پیوست (پیوست 1) اقدام و با انجام هماهنگی لازم با اداره بین‌الملل این بانک، نزد بانک مرکزی سپرده‌گذاری کند.

2‌‌‌‌‌- بازپرداخت اصل و سود وجوه ارزی سپرده‌گذاری شده توسط بانک مرکزی تضمین می‌شود.

3‌‌‌‌‌- دوره سپرده‌گذاری ارزی یک ساله بوده و در صورت ارائه درخواست تمدید ( قبل از سررسید) و موافقت این بانک، دوره مذکور برای دوره‌ یک ساله دیگر قابل تمدید خواهد بود.

4‌‌‌‌‌- نرخ سود سپرده‌گذاری سالیانه برای اسعار یورو، درهم امارات و دلار به ترتیب 3، 2 و 4 درصد است.


5‌‌‌‌‌- کارمزد عاملیت آن بانک 0.3 درصد نسبت به حجم سپرده دریافتی در پایان دوره سپرده‌گذاری ارزی یک ساله پرداخت می شود.


6‌‌‌‌‌- در صورت درخواست متقاضی مبنی بر ابطال و یا دریافت سود، به منظور تسریع و تسهیل در ارائه خدمات به سپرده گذاران، آن بانک نسبت به پرداخت اسکناس از محل منابع اقدام و مراتب را مطابق جدول پیوست (پیوست 2) به اداره بین‌الملل این بانک جهت دریافت اصل و سود سپرده پرداختی منعکس کند.

7‌‌‌‌‌- باز پرداخت اصل و پرداخت سود سپرده‌گذاری به صورت اسکناس نزد این بانک، به همان نوع ارز تودیعی و به صورت اسکناس خواهد بود.

تبصره: پرداخت سود به سپرده گذار به صورت ماهانه خواهد بود.


8‌‌‌‌‌- در صورت درخواست ابطال سپرده ارزی تودیعی قبل از سررسید، نرخ سود سالیانه مورد عمل برای سپرده یورویی، درهمی و دلاری به ترتیب 1، 0.5 و 1.5 درصد خواهد بود. به سپرده‌های ارزی کمتر از یک ماه سودی تعلق نمی‌گیرد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود