امروز: سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403
05/29 1397

  گروه بازار پول - بانک مرکزی برای مجمع امروز سه بانک ملت، صادرات و تجارت که برای دومین بار برای تصویب صورت های مالی سال گذشته برگزار می شود، تکالیف بسیار سنگینی مبنی بر ذخیره چند مورد تعیین کرده است.


به گزارش رازپول، در حالی امروز مجمع نوبت دوم بانک های صادرات، تجارت و ملت برای تصویب صورت های مالی منتهی به اسفند گذشته برگزار می شود که دو بانک صادرات و تجارت اقدام به انتشار مجوز بانک مرکزی کردند و احتمالا" بانک ملت هم تا ساعتی دیگر چنین اقدامی خواهد کرد.


مجمع بانک صادرات ساعت 10 روز دوشنبه در هتل المپیک، بانک تجارت ساعت 14:30 در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و بانک ملت ساعت 17 در مرکز همایش های بین المللی رایزن تشکیل خواهد شد.

براساس این گزارش، بانک مرکزی برای "وبصادرو تجارت " تکالیف بسیار سنگینی مبنی بر ذخیره چند مورد تعیین کرده که به شرح زیر است:

بانک تجارت با زیان ۱۳۹۵ ریالی هرسهم به مجمع امروز رفت

بانک تجارت صورت های مالی حسابرسی شده منتهی به اسفند ۹۶ را منتشر کرد که با زیان 1395 ریالی هر سهم و 6.37 هزار میلیارد تومانی همراه بود.

‍ بانک تجارت با سرمایه 4.57 هزار میلیارد تومانی که به علت برگزاری مجمع سالانه ساعت 14:30 امروز در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، دیروز با توقف نماد روبرو شده ، صورت های مالی حسابرسی شده منتهی به اسفند گذشته را منتشر کرد.

به این ترتیب، "وتجارت" در این دوره به ازای هر سهم 1395ریال زیان محقق کرده که نسبت به گزارش 12 ماهه حسابرسی نشده 7 درصد کاهش زیان داشته که عمدتا به علت افزایش جمع درآمدهای غیر مشاع در گزارش حسابرسی شده است.

این بانک بورسی براساس عملکرد واقعی 12 ماهه برای سال مالی 96 مبلغ 6.37 هزار میلیارد تومان زیان خالص محقق کرده است.

بنابراین گزارش،بانک تجارت به علت زیان ده شدن عملکرد طی دو سال مالی متوالی، عدم ارائه صورت‌های مالی 12 ماهه حسابرسی شدۀ شرکت اصلی و تلفیقی گروه، عدم ارائه گزارش هیات‌مدیره به مجمع و اظهارنظر حسابرس در مورد آن و عدم ارائه گزارش تفسیری مدیریت 12 ماهه حسابرسی شده مشمول فرایند تعلیق شده است.دولت با 17 درصد و سرمایه صبا تامین با 7.6 درصد سهم جزو سهامداران این بانک به حساب می آیند.


بانک های صادرات و تجارت در حالی روزهای سخت برگزاری مجمع را می گذرانند که در شرکتهای بیمه ای زیر مجموعه خود یعنی تجارت نو و سرمد با حواشی مدیریتی مواجه اند و به نظر می رسد مشکلات مجموعه اصلی خصوصا در بانک صادرات مانع از اتخاذ تصمیم سریع و مطلوب برای مجموعه ی بیمه است . از سوی دیگر مدیرعامل بیمه تجارت نو نیز هفته گذشته از این مجموعه کنار رفته است و باید دید جایگزین او در این مجموعه چه کسی خواهد بود.

۵ تکلیف بانک مرکزی برای مجمع امروز بانک ملت اعلام شد

بانک مرکزی درپی تعیین تکالیف سنگین برای مجمع امروز دو بانک صادرات و تجارت، ۵ تکلیف همراه با اعمال تعدیلات لازم برای بانک ملت را هم اعلام کرد.

بانک مرکزی درپی تعیین تکالیف بسیار سنگین برای مجمع امروز دو بانک بورسی صادرات و تجارت،با اشاره به گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی در خصوص صورت های مالی منتهی به اسفند ۹۶، برگزاری مجمع سالانه امروز این بانک برای تصویب صورتهای مالی سال گذشته در ساعت 17 مرکز همایش های بین المللی رایزن را منوط به اصلاح موارد ذیل و اعمال تعدیلات لازم در سال جاری،بلامانع اعلام کرد.

1. اخذ تاییدیه لازم از وزارت اقتصاد مبنی بر پذیرش مطالبات آن بانک اعم از اصل و یا سود لحاظ شده در فصل مطالبات از دولت به مبلغ 11.542 میلیارد ریال بابت اصل و مبلغ 31.730 میلیارد ریال بابت سود دیرکرد و اعمال تعدیلات لازم در صورت عدم اخذ تاییدیه مورد نظر

2. ارائه گزارش حسابرسی ویژه منابع،مصارف،دارایی‌ها و بدهی‌های ارزی در سال های ۹۰ و ۹۱ موضوع بخشنامه ۲۵ آذر ۹۳ و اخذ تاییدیه لازم از معاونت ارزی این بانک در ارتباط با تعهدات ارزی گذشته شامل مبلغ 18.342 میلیارد ریال سود تسعیر شناسایی شده طی سال های گذشته و اعمال تعدیلات لازم در صورت عدم اخذ تاییدیه مورد نظر

3. اخذ تاییدیه ها و مستندات لازم در خصوص احراز مطالبات سرمایه گذاری و دارایی هایی به ارزش حدود 10.671 میلیارد ریال عمدتا مربوط به شرکت طرح و اندیشه بهساز ملت و اعمال تعدیلات لازم در صورت عدم اخذ تاییدیه ها و مستندات مورد نظر

4. برگشت مبلغ 9.171 میلیارد ریال سود محقق شناسایی شده در حساب های آن بانک با اشاره به تبصره ماده ۳ و مواد ۳۳ و ۳۴ دستورالعمل شناسایی درآمد موسسات اعتباری

5. عدم توزیع سود سال ۹۶ با توجه به زیان انباشته


.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود