امروز: سه شنبه، 29 اسفند 1402
05/22 1397

گروه بازارپول -  برای اجرای طرح اشتغال فراگیر در بخش گردشگری میراث فرهنگی و صنایع‌دستی تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین رؤسای سازمان‌های برنامه‌وبودجه کشور و گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع‌دستی و رئیس صندوق توسعه ملی کشور در محل سازمان برنامه‌وبودجه کشور امضاء کردند.


در جلسه امضای این تفاهم‌نامه ضمن قدردانی از عملکرد بانک سپه در کمک به توسعه حوزه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع‌دستی، این بانک به‌عنوان یکی از بانک‌های عامل در اختصاص منابع موردنیاز طرح‌های این حوزه از محل منابع صندوق توسعه ملی انتخاب شد.

بر اساس تفاهم‌نامه امضاءشده قرار است منابع موردنیاز پروژه‌های در حوزه‌های گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع‌دستی از محل صندوق توسعه ملی با عاملیت بانک‌های سپه، پارسیان و گردشگری تأمین شود.


تفاهم‌نامه اشتغال گسترده و پایدار در قالب ۸ هزار پروژه شهری و روستایی در بخش‌های میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی اجرا خواهد شد و در فاز اول ۱۵۶ هزار فرصت شغلی ایجاد می‌کند و در فاز دوم این تعداد به ۱۹۰ هزار فرصت شغلی افزایش می‌یابد.

در مراسم امضای تفاهم‌نامه مشترک بین سازمان‌های برنامه‌وبودجه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و صندوق توسعه ملی مدیرعامل بانک سپه ضمن تأکید بر اهمیت بخش گردشگری در توسعه کشور، تصریح کرد: بانک سپه سال‌های اخیر عملکرد مطلوبی در کمک به توسعه این بخش داشته و حدود 90 درصد طرح‌های که به این بانک معرفی‌شده را تأمین مالی کرده است و به خاطر این کارکرد خوب به‌عنوان بانک عامل در این تفاهم‌نامه انتخاب شد.


محمدکاظم چقازردی به قدمت نزدیک به یک قرن سابقه، گستردگی شعب و برخورداری از کارکنان و مدیران متعهد و متخصص بانک سپه اشاره کرد و افزود: در سال‌های اخیر ظرفیت‌سازی مطلوبی در این بانک صورت گرفته و ما توانسته‌ایم در کمک به طرح‌های مختلف دولت نظیر؛ پشتیبانی از بنگاه‌های کوچک و متوسط موفقیت قابل‌توجهی داشته باشیم.

رئیس هیئت‌مدیره بانک سپه ضمن اعلام آمادگی این بانک برای اجرای تفاهم‌نامه امضاءشده بین سازمان‌های یادشده، خاطرنشان کرد: تأمین مالی پروژه‌های حوزه صنایع‌دستی، میراث فرهنگی و گردشگری از منابع صندوق توسعه ملی و منابع داخلی بانک بر متنوع شدن پرتفوی بانک کمک خواهد کرد.

وی یادآور شد: پروژه‌های مهم و تأثیرگذاری در کشور از طریق منابع صندوق توسعه ملی با عاملیت بانک سپه و منابع داخلی این بانک عملیاتی شده است.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود