امروز: پنج شنبه، 9 فروردین 1403
05/2 1397

گروه بازار پول - تحلیل گزارش بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران حاکی از سهم 10 درصدی بانک ملی ایران در پروژه تعدیل تعداد شعب در میان بانک های دولتی طی فصل بهار است.

 

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، اطلاعات منتشر شده توسط بانک مرکزی نشان می دهد تعداد کل شعب داخل کشور شبکه بانکی در پایان خرداد ماه 1397 نسبت به پایان اسفند ماه سال گذشته، 0.6 درصد کاهش یافته است.

بر این اساس تعداد شعب بانک های دولتی شامل بانک های تجاری و تخصصی در سه ماه نخست امسال 84 شعبه کمتر از مدت مشابه سال گذشته بوده است.

بانک ملی ایران نیز در این دوره زمانی هشت شعبه کم بازده خود را در شعب دیگر ادغام کرده است.

با توسعه بانکداری الکترونیک و خدمات گسترده نظام بانکی در حوزه بانکداری غیر حضوری، به طور طبیعی بخشی از مراجعات به شعب کاهش پیدا کرده است. این روند باعث شده بسیاری از اقداماتی که پیش از این به صورت حضوری در شعب بانک ها انجام می شد، عملا از طریق سامانه های غیرحضوری و عمدتا با استفاده از اینترنت عملیاتی شود.

در نتیجه چنین وضعیتی، امکان ادغام شعب با بهره وری پایین برای بانک ها فراهم شده است. بانک ملی ایران با راه اندازی سامانه های «بام» و «بله» در حوزه بانکداری الکترونیک پیشتاز بوده و حجم گسترده ای از تراکنش ها را از این طریق پاسخگو بوده است.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود