امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
04/30 1397

گروه بازار پول - رئیس کمیسیون سیاست داخلی مجلس از بررسی سپرده ۴۰‌ میلیارد تومانی یکی از نمایندگان در مؤسسات مالی و اعتباری توسط هیات نظارت بر رفتار نمایندگان خبر داد.


به گزارش بورس پرس، امیر خجسته با اشاره به سپرده 40‌ میلیارد تومانی یکی از نمایندگان مجلس در مؤسسات مالی و اعتباری به خانه ملت گفت: این موضوع در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان بررسی می‌شود، هر مورد دیگری را که در این زمینه وجود داشته باشد، به شدت از طریق سه قوه پیگیری می‌کنیم.


وی با اشاره به معوقات بانکی و ارتباط آن با افراد ذی‌نفوذ گفت: کارمندان یا کارگرها نمی‌توانند بدون ارتباط با افرای ذی‌نفوذ از بانک پول‌های کلان بگیرند، قطعا کسانی که معوقات کلان بانکی دارند با ذی‌نفوذان در ارتباط بوده‌اند و آنها هماهنگ می‌کردند تا چنین پول‌هایی از بانک گرفته شود. بیشتر آمارهایی که از معوقات بانکی و افراد مرتبط با مسئولان در اختیار داریم را به هر نحوی که شده در اختیار دستگاه قضا قرار دادیم، منتظر هستیم قوه ‌قضائیه این پرونده‌ها را تعیین‌ تکلیف کند.


بنابراین گزارش،مجتبی ذوالنور نماینده قم و عضو فراکسیون ولایی مجلس نیز پیش از این با تأکید بر اینکه اراده‌ای برای برخورد با فساد در مجلس نیست، به اعتمادآنلاین گفته بود،امیدواریم مجلس درخصوص مبارزه با فساد وظیفه را انجام دهد، البته به کار مجلس امید ندارم و اراده‌ای برای مبارزه با فساد نمی‌بینم. برای مثال در موضوع مؤسسات مالی زمانی یک نماینده مجلس دهم حدود 40‌ میلیارد تومان در مؤسسات مالی گذاشته و بالای 40 درصد سود می‌گرفته. عمده معوقات بانکی متعلق به بیش از ۸۰ نفر است و این افراد هم به نحوی بعضا ارتباطاتی با بعضی از مسئولان دارند. نمی‌گویم خدای‌ناکرده مسئولان در جریان این ارتباطات هستند و عالما می‌دانند که این فرد فاسد است و از وی حمایت می‌کنند اما این افراد با استفاده از شیوه‌ها و ترفندها گاهی مسئولان را دچار اشتباه در تشخیص می‌کنند. ممکن است اطرافیان برخی از مسئولان نیز ذی‌نفع یا شریک باشند و متأسفانه نمونه‌هایی به این شکل هم وجود دارد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود