امروز: سه شنبه، 29 اسفند 1402
04/26 1397

 گروه بازار پول- مدیرعامل بانک رفاه کارگران گفت: روابط عمومی باید بتواند بین نیازهای مشتریان و توانمندی های بانک همسویی و تناسب ایجاد کند.
به گزارش روابط عمومی بانک رفاه کارگران، دکتر محمد علی سهمانی در مراسم تودیع و معارفه روسای سابق و جدید روابط عمومی بانک رفاه که با حضور مدیران و روسای این بانک برگزار شد با بیان اینکه شفافیت منجر به اعتماد مشتریان می شود اظهار داشت: برای شفافیت باید حقایق و واقعیت ها توسط روابط عمومی منعکس شود. برای این منظور روابط عمومی باید بتواند بین نیازهای مشتریان و توانمندی های بانک همسویی و تناسب ایجاد کند. در غیر این صورت ممکن است برای مشتریان انتظاراتی به وجود آید که از توان سازمان خارج باشد. بنابراین روابط عمومی باید با آگاهی از وظایف خود، شفافیت، اطلاع رسانی و اطلاع یابی دقیق را در دستور کار خود قرار دهد.
وی با تاکید بر مسئله شفافیت و ارائه اطلاعات درست و شفاف به مخاطبان گفت: بانک به دنبال معرفی شفاف خود به مشتریان است. حداقل انتظار این است که خدمات و توانمندی های بانک به نحو شایسته ای به ذی نفعان معرفی شود. روابط عمومی در این زمینه لازم است با بهره مندی از ابزارهای نوین اطلاع رسانی نقش تاثیر گذاری ایفا کند.
دکتر سهمانی گفت: حوزه روابط عمومی دارای نقش اثرگذار در فعالیت های درون و برون سازمانی است. نقش هایی که با ایفای درست و به موقع آن می تواند از کیان سازمان و جایگاه آن نزد افکار عمومی دفاع و محافظت کند.
مدیرعامل بانک رفاه در تشریح نقش روابط عمومی به عنوان حلقه واسط بین بانک و ذی نفعان و سخنگوی مدیریت عالی اظهار داشت: نظام بانکی هم اکنون در اقتصاد ایران نقش تأثیر گذاری ایفا می کند و منشأ خدمات بسیار زیادی در سطح جامعه است. روابط عمومی باید به نحو بسیار مطلوبی این خدمات را برای تمامی آحاد جامعه تشریح کند و تصویر مطلوبی در افکار عمومی از نظام بانکی خلق و حک کند.
مدیرعامل بر ضرورت حضور مستمر و فعال در سطح جامعه تاکید کرد و گفت: حوزه روابط عمومی باید به صورت هوشمند و چابک با اصحاب رسانه، ذی نفعان، شبکه های مجازی و تمامی مجاری ارتباطی جامعه تعامل نزدیک و هدفمند داشته باشد و از این طریق بانک را به خوبی در جامعه معرفی و تصویر مطلوبی از آن خلق کند.
مدیر عامل بانک رفاه درخصوص استفاده از فناوری های مدرن ارتباطی و اطلاع رسانی افزود: بهره مندی از ابزارهای نوین و فناوری اطلاعات ویژه حوزه های IT و فناوری اطلاعات نیست، روابط عمومی ها نیز برای اثربخشی فعالیت های خود باید از این ابزارها به نحو مطلوب استفاده کنند.
مدیرعامل در خاتمه از حضور حبیب پور و خدمات ایشان در حوزه روابط عمومی قدردانی کرد و گفت: دکتر سعیدی به عنوان یکی از مدیران با تجربه، متعهد و متخصص و دارای دانش آکادمیک در حوزه روابط عمومی به شمار می روند و براساس نظر مدیریت عالی بانک به عنوان یکی از بهترین گزینه های راهبردی حوزه روابط عمومی، می توانند منشأ اثرات خیر باشند. امیدواریم با بهره مندی ازظرفیت و توان موجود بیش از پیش موفق باشند.
دکتر سعیدی رئیس جدید اداره روابط عمومی نیز طی سخنانی با قدردانی از حسن نظر مدیران عالی بانک، حوزه روابط عمومی را حوزه ای بسیار حساس خواند و اظهار داشت: مهم ترین مسئولیت روابط عمومی افزایش اعتبار، مقبولیت و شهرت سازمان نزد افکار عمومی است.
مهم ترین نقش آن به عنوان پل ارتباطی بین سازمان و مخاطبان، مشتریان ، ذینفعان، سهامداران و کارکنان است و می تواند در راستای تنویر افکار عمومی گام های موثری بردارد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود