امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
03/2 1397

 

گروه بازارپول - مجمع عمومی عادی سالانه شرکت خدمات انفورماتیک به منظوربررسی عملکرد سال مالی منتهی به 30 اسفند 96، با ریاست  رسول سعدی رییس هیات مدیره شرکت ملی انفورماتیک وبا حضور اکثريت سهامداران برگزار شد.

در این جلسه ابتدامهندس سید ابوطالب نجفی مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک، گزارشي از عملکرد شرکت در سال 96 ارائه کرد ودر آن ضمن برشمردن مهمترين دستاوردهاي سال گذشته، روندفعاليتهاي شرکت را رو به رشد خواند و آينده شرکت را با وجودفراز و نشيب ها و مسايل بين‌المللي، روشن عنوان کرد. 


نجفي در ادامه سخنان خود به افزایش 30 درصدی تراکنش‌هایشتاب و 32 درصدی تراکنش‌های شاپرک در مقایسه با سال 95 اشاره کرد و افزود: تنها در 28 اسفند سال گذشته  162 میلیون تراکنش با پایداری 99/99 درصد مدیریت شده است که در نوعخود بی نظیر و در سطح بین‌المللی  مثال زدنی است. 


وی به تغییر رفتار مشتریان در استفاده از ابزار بانکداری الکترونیک اشاره کرد و ادامه داد: در طی سالهای اخیر شاهد افزايش اعتماد مردم به بانکداري الکترونيک و تغییر رفتار آنها بوده ايمبه نحوي که کاهش سهم خودپردازها و افزايش سهم پایانه‌های فروش در سامانه شتاب از نتايج اين تغيير رفتار بوده است.


نجفي به ضرورت ایجاد سامانه‌های پشتیبان به ویژه برای سامانه‌های حاکمیتی و رقابتی اشاره کرد و افزود: خوشبختانه در حال حاضر برای سامانه‌های شتاب، شاپرک وچکاوک این سایت‌ها ایجاد شده است و برای سایر سامانه‌هانیز این مهم در دستورکار قرار دارد.


مديرعامل شرکت خدمات انفورماتيک بیان داشت: در حال حاضر تمام ضمانت‌نامه‌های شبکه بانکی باید در سامانه سپام ریالی ثبت و سپس صادرشود.مهندس نجفی با ذکر برخی اقدامات مهم صورت گرفته دربانک‌های تحت پوشش، از ایجاد یک ابر مرکز داده در شهرآفتاب و فراهم شدن مقدمات آن نیز خبر داد. مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک در ادامه به تبيين مهمترين پروژه‌هاي سالجاري در قالب برنامه ريزي استراتژیک افق 1397 تا 1400 پرداخت و اظهار داشت: 64 پروژه در شرکت در دست اجراستکه 30 پروژه حاکميتي، 15 پروژه زيرساختي و امنيتي، 9 پروژه به درخواست مشتري و 10 پروژه نيز با هدف تکميل سبدمحصولات به انجام مي رسد.


نجفي همچنين از اجراي43 پروژه در قالب نقشه راه بانک مرکزي خبر داد و گفت: اجرایاستاندارد EMV در سامانه‌های بین بانکی از جمله اين پروژه‌ها است که با اجراي آن، در یک مدت 5 ساله باید تمام کارت‌های مغناطیسی بانکي جای خود را به کارت‌های هوشمندبدهند.وی به افزایش چشمگیر ارزش بازار شرکت خدمات انفورماتيک در سالهاي اخير اشاره کرد و ارزش بازار شرکت رادر حال حاضر، حدود 7 هزار میلیارد تومان اعلام نمود.


نجفی در خاتمه سخنان خود از هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی و مدیران ارشد این معاونت و همچنین اعضای هیات مدیره و معاونین،مدیران و کارکنان شرکت خدمات انفورماتیک برای همکاری وهمراهی در تحقق اهداف عالیه شرکت تقدیر نموده ویکپارچگی، مشارکت جمعی، نوآوری و مشتری‌مداری را اصولو ارزش‌هاي اساسي شرکت در تحقق و تداوم موفقیت‌ها عنوانکرد.


پس از گزارش مدیرعامل، حسابرس و بازرس قانونی،گزارش حسابرسی مطلوب شرکت را قرائت کرد و در نهایت مجمع با تصویب صورت‌های مالی و تقسیم 2000 ريال سودنقدی به ازای هر سهم به کار خود خاتمه داد.


همچنين در مجمع عنوان شد حداکثر تا دو ماه آينده مجمع فوق العاده برگزارخواهد گرديد و شرکت از محل سود انباشته،200 درصد افزايش سرمايه خواهد داد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود