امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
02/18 1397

گروه بازار پول - صبح امروز  حسن روحانی رئیس جمهور و عالی ترین مقام دولت به بازدید از بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران رفته و سپس در جمع مدیران ارشد وزارت نفت و نمایندگان شرکت‌های سازنده تجهیزات، شرکت‌های اکتشاف و تولید و دانشگاه‌های طرف قرارداد نفت حضور یافته است.

در افتتاحیه این نمایشگاه نیز بیژن زنگنه وزیر نفت و اسفهبدی رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی و هیات همراه در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران حضور داشتند.

مقایسه حضور مقامات در دو نمایشگاه بانک و بیمه و بورس و نفت که به فاصله اندکی از هم برگزار شده است نشان می دهد که هرچند بانک ها و شرکت های وابسته در اقتصاد نقش بی بدیلی ایفا می کنند اما ظاهرا دست اندرکاران این نظام توجه چندانی به رویدادهای تجاری آن ندارند چراکه در افتتاحیه این نمایشگاه نه رئیس جمهور آمد نه وزیر اقتصاد و نه رئیس کل بانک مرکزی .

حال طرح این پرسش بسیار مهم به نظر می رسد که در نمایشگاهی که مقامات ذی ربط و عالی رتبه آن حاضر به حضور در آن نیستند چه ضرورتی در برگزاری آن وجود دارد و چه کسانی با چه اهدافی اصرار در برگزاری دارند؟

آیا بهتر نیست که هزینه های میلیاردی برای برگزاری نمایشگاهی که حتی تصمیم سازان آن حاضر به اختصاص وقت در آن نیستند صرف افزایش بازده انتظاری حقوق صاحبان سهام شود؟

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود