امروز: سه شنبه، 29 اسفند 1402
02/2 1397

گروه بازار پول - معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: موزه بانک سپه یکی از زیباترین موزه های کشور بوده و در بنایی بسیار ارزشمند واقع شده است.

علی اصغر مونسان که به دعوت چقازردی مدیرعامل بانک سپه از موزه این بانک بازدید می کرد، ضمن اعلام مطالب فوق، افزود: موزه بانک سپه به عنوان موزه تخصصی در حوزه سکه، با داشتن 20 هزار قطعه سکه؛ یکی از موزه های مهم کشور بوده و سکه های موجود در آن تاریخ ایران را به خوبی روایت می کنند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری، سکه های موجود در بانک سپه را بی نظیر توصیف کرد و اظهار داشت: آثار موجود در این موزه خوشبختانه با استانداردهای بسیار بالایی نگهداری می شود.


وی ضمن قدردانی از مجموعه بانک سپه به ویژه مدیرعامل این بانک، تصریح کرد:آماده سازی موزه بانک سپه توسط مدیران این بانک برای بازدید علاقه مندان داخلی و گردشگران خارجی جای قدردانی دارد.



مونسان پیشنهاد کرد با تبلیغات بیشتر به ویژه تبلیغات تلویزیونی و کمک گرفتن از ظرفیت‌های سایر موزه‌ها نظیر؛ موزه ملی ایران، باید موزه بانک سپه را بهتر معرفی کرد تا گردشگران بیشتری از این موزه بازدید کنند.

معاون رئیس جمهوری ضمن تأکید بر ضرورت حمایت بانک های کشور از حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی کشور ابراز امیدواری کرد بانک ها با خرید آثار ارزشمند هنرمندان کشور به توسعه حوزه صنایع دستی کشور کمک کنند.


وی در بازدید از گالری تابلوهای نقاشی موزه بانک سپه، خاطر نشان کرد:اجرای حراجی ها در صنایع‌دستی با حضور بانک ها به تحقق اهداف شعار حمایت از کالای ایرانی و ایجاد اشتغال کمک خواهد کرد.


مونسان به اعتماد مردم کشورمان به برند نخستین بانک ایرانی اشاره کرد و گفت: در بانک سپه برای کمک به توسعه صنعت گردشگری تلاش های زیادی شده است.

وی ابراز امیدواری کرد همکاری های بانک سپه با سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری در حوزه حفظ آثار تاریخی و ملی و توسعه صنعت گردشگری گسترش یابد.

معاون رئیس جمهوری افزود: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای تسهیل و تسریع امور مربوط به گردشگران ورودی و خروجی با مسئولان بانک مرکزی در حال تعامل است.

مونسان ضمن تأکید بر ضرورت تقویت زیرساخت های حوزه گردشگری، خاطر نشان کرد:رونق گردشگری داخلی به معنی داشتن گردشگران خروجی کم نیست و هر کدام باید در جایگاه خود مورد توجه قرار گیرد.

وی ضمن اشاره به توانمندی ها و جاذبه های توریستی کشور گفت: با تبلیغات مناسب باید در درجه اول هموطنان کشورمان را برای بازدید از اماکن و جاذبه های توریستی داخلی تشویق کنید.

معاون رئیس جمهوری اظهار داشت: 1700 پروژه در حوزه زیر ساخت گردشگری در کشور در حال اجرا است که امیدواریم با فراهم آوردن امکانات لازم به ویژه اعطای تسهیلات بانکی تا پایان دولت دوازدهم 1250 پروژه به بهره برداری برسد.

وی تأکید کرد: با راه اندازی پروژه ها در دولت یازدهم و دوازدهم شاهد جهش در توسعه زیرساخت های گردشگری در دولت آقای روحانی خواهیم بود.

مونسان ضمن اشاره به کنترل روند کاهش ورود گردشگران خارجی در اوایل سال گذشته توسط دولت گفت: سال گذشته در مجموع با رشد 8 درصدی ورود گردشگران خارجی به کشور مواجه بودیم.


مدیرعامل بانک سپه هم در حاشیه بازدید معاون رئیس جمهور از موزه این بانک با اشاره به قدمت بانک سپه و عملکرد مطلوب در شاخص های عملکردی به تلاش مجموعه بانک برای گردآوری آثار تاریخی در حوزه بانکداری به ویژه سکه طی سال های گذشته، تصریح کرد: بانک سپه به عنوان نخستین بانک ایرانی گردآوری و در معرض نمایش گذاشتن آثار حوزه بانکداری را از رسالت های خود می داند و به همین دلیل مجموعه بانک سپه در سال 1393 موزه بانک سپه را با استانداردهای لازم راه اندازی کرد.

محمدکاظم چقازردی با اشاره به تلاش دو ساله خود برای راه اندازی موزه بانک سپه،خاطر نشان کرد:آثار موجود در این موزه به ویژه سکه های تاریخی از یک سو روایت کننده برخی از اطلاعات مهم تاریخی و شرایط اقتصادی و از سویی جزو دارایی های ارزشمند بانک است.

وی از کلیه هموطنان به ویژه علاقمندان برای بازدید از موزه بانک سپه دعوت کرد و یادآور شد: مجموعه آثار موجود در موزه این بانک تا قبل از راه اندازی موزه بانک سپه عمدتاً در صندوق ها نگهداری می شد.


محمد کاظم چقازردی مدیرعامل بانک سپه، محمدحسن طالبیان معاون میراث‌فرهنگی، محمد محب‌خدایی معاون گردشگری، محمدرضا کارگر مدیرکل امور موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی‌تاریخی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری نیز در این بازدید معاون رئیس‌جمهوری را همراهی کردند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود