امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
01/30 1397

 گروه بازار پول- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسائل ارزی اتفاق افتاده در کشور قابل تحمل نبود گفت: دولت باید یکجا تصمیم می‌گرفت تا نرخ ارز را کنترل کند و اگر این اقدام انجام نشده بود نرخ ارز به هشت هزار تومان می‌رسید.


به گزارش رازپول، محمود بهمنی امروز صبح در نشست مشترک کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، ستاد اقتصاد مقاومتی و فعالان اقتصادی استان کرمان با وزیر اقتصاد در هتل پارس کرمان اظهار داشت: شرایط ما بسیار متفاوت است و همه برنامه‌های باید بر اساس شرایط روز تعریف شود.

وی با بیان اینکه همه طرح‌ها باید بر اساس شرایط جغرافیایی و اقتصادی منطقه برنامه‌ریزی شود افزود: ما باید همه با هم ید واحد باشیم و یک حرف بزنیم آن وقت است که تصمیمات ما اجرایی می‌شود.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اقدامات انجام شده در کرمان اگر چه خوب است اما خیلی کم است گفت: کرمان با این همه آثار تاریخی و گردشگری باید قطب گردشگری کشور باشد که هست اما این اقدامات جوابگو نیست.

وی با بیان اینکه مسائل ارزی اتفاق افتاده در کشور قابل تحمل نبود بیان کرد: دولت باید یکجا تصمیم می‌گرفت تا نرخ ارز را کنترل کند و اگر این اقدام انجام نشده بود نرخ ارز به هشت هزار تومان می‌رسید.
بهمنی با اشاره به اینکه مشوق‌های صادراتی دولت باید افزایش پیدا کند تا صادرکنندگان با چالش روبه‌رو نباشد بیان کرد: سفرهای گردشگری داخلی حمایت از کالای ایرانی است.

وی با بیان اینکه نباید نه میلیون گردشگر ایرانی به خارج از کشور برود تصریح کرد: خروج این تعداد گردشگر یعنی خارج شدن ارز از کشور.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نباید خوشحال باشیم بیکاری در یک استان مثل کرمان کاهش پیدا کرده است افزود: باید بیکاری را در تمام کشور پایین بیاوریم.

وی با بیان اینکه نباید به آنچه انجام دادیم راضی باشیم و بایستی برنامه‌های بلندمدت تعریف کرده و انجام بدهیم گفت: امروز واردات ما اگر بالا برود با افزایش نرخ ارز قیمت‌ها نیز افزایش پیدا خواهد کرد و ما نگران هستیم که مبادا نتوانیم این نرخ ارز را نگه داریم.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود