امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
12/8 1396

گروه بازار پول - مسعود كرباسيان وزير امور اقتصادي و دارايي و محمد شريعتمداري وزير صنعت، معدن و تجارت از بانك صنعت و معدن به عنوان اولين بانك دولتي كشور كه موفق به انجام واگذاري شركتهاي زير مجموعه خود به بخش خصوصي شده است، تقدير و تشكر كردند .

به گزارش پايگاه اطلاع رساني بانك صنعت و معدن ، وزير امور اقتصادي و دارايي در نامه اي اقدام بانك صنعت و معدن (در خصوص فروش 51 درصد از سهام شركت سرمايه گذاري صنعت و معدن از طريق سازمان بورس و اوراق بهادار) را الگوي خوبي دانست كه به قيمت مناسب از طريق بورس عرضه شده و سهام خود را به اقل رسانده اند .

شريعتمداري نيز در نامه اي به رئيس جمهوري در اين خصوص آورده است : بانك صنعت و معدن به عنوان اولين بانك دولتي ، با توجه به حمايت هاي اين وزارتخانه و بر اساس برنامه ريزي ها ، ارزش گذاري حرفه اي و طي تشريفات قانوني موفق گرديد در تاريخ 24 بهمن 1396 نسبت به عرضه 51 درصد سهام شركت سرمايه گذاري صنعت و معدن با نماد بورسي " وصنعت " به ارزش حدود 4360 ميليارد ريال از طريق سازمان بورس اوراق بهادار اقدام نمايد و بدين ترتيب فروش سهام شركت مذكور محقق گرديد.

وزير صنعت، معدن و تجارت در ادامه اين نامه تاكيد كرده است : قيمت تابلوي هرسهم هنگام اعلام بانك به سازمان بورس برابر با 113 تومان بود كه با قيمت پايه هر سهم 190 تومان ، حدود 68 درصد بالاتر از قيمت (اندكي بالاتر از NAV) به فروش رسيده است .

گفتني است بانك صنعت و معدن روز 24 بهمن ماه در جريان معاملات بورس تهران ، بلوك 51 درصدي سهام سرمايه گذاري صنعت و معدن را فروخت تا فرآيند واگذاري سهام شركت هاي متعلق به بانك ها از سوي اين بانك با موفقيت آغاز شود. بر اساس اعلام سازمان بورس اوراق بهادار ، شركت سرمايه گذاري توسعه صنعتي ايران اين بلوك سهام را خريداري كرده است.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود