امروز: جمعه، 31 فروردین 1403
11/7 1396



گروه بازار پول - رییس پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه اخطار به صرافی‌های غیرمجاز و پلمب آنها آغاز شده و هر روز افزایش آماری پیدا می‌کند، گفت: صرافی‌هایی که مجوزهای لازم را نداشتند، توسط اماکن پلمپ شده‌اند.

به گزارش رازپول به نقل از ایلنا، در روزهای اخیر بانک مرکزی به صورت مکرر با ارسال نامه‌هایی به نیروی انتظامی، خواستار فعالیت توقف صرافی‌های غیرمجاز شد. در همین راستا پلمپ صراف‌‌های غیرمجاز با ورود دستگاه‌های نظارتی آغاز و تعدادی از صرافی‌های غیرمجاز در روزهای اخیر تعطیل شدند.

سردار محمدرضا مقیمی رییس پلیس آگاهی ناجا درباره تعطیلی صرافی‌های غیرمجاز گفت: از هفته‌های گذشته برخورد با صرافی‌های غیرمجاز آغاز شده است که تا پایان سال نیز ادامه دارد.


او ادامه داد: از آنجا که ممکن است؛ قیمت‌های ارزی حباب پیدا کند و آنچه که بانک مرکزی در خصوص قیمت ارز و دلار اعلام کرده با بازار اختلاف داشته باشد، به همین جهت طبیعی است که در دو ماه پایان سال مجموعه جرائم مبارزه با اقتصادی را فعال‌تر کنیم تا بتوانیم با رصد وضعیت بازار و کنترل اطلاعاتی بازار، آن‌هایی را که تاثیر گذار در این بازار هستند و به صورت کاذب باعث افزایش نرخ قیمت‌ها می‌شوند، شناسایی کرده و با هماهنگی بانک مرکزی و حوزه‌های قضایی بتوانیم برخورد مناسبی داشته باشیم.

رییس پلیس آگاهی ناجا با اشاره به پلمپ تعدادی از صرافی‌های غیرمجاز گفت: پلمپ و اخطار به صرافی‌های غیرمجاز آغاز شده و هر روز افزایش آماری پیدا می‌کند. در روزهای گذشته نیز تذکرات لازم به صرافی‌های غیرمجاز داده شده و صرافی‌هایی که بعضا مجوزهای لازم را نداشتند، توسط اماکن پلمپ شده‌اند.


سردار مقیمی خاطرنشان کرد: همچنین تذکرات لازم به فروشندگان سرپایی که در بازارهای مختلف اقدام به خرید و فروش ارز می‌کنند نیز داده شده است.

او ادامه داد: امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم فضای کاذب ایجاد شده را از بین ببریم، ولیکن فقط در نیروی انتظامی این موضوع قابل بررسی و حل و فصل نیست و بانک مرکزی و حوزه قضایی در حقیقت دو ضلع مثلثی هستند که باید در فرآیند مبارزه و پی‌جویی با جرائم اقتصادی و مقابله با صرافی‌های غیرمجاز و فروش آزاد ارز پای کار بیایند و کمک کنند و قاعدتا هر ضعلی از این مثلث کار خود را به خوبی انجام ندهد، ممکن است مشکلاتی ایجاد شود.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود