امروز: سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403
11/2 1396

گروه بازار پول - بخش قابل توجهی از منابع ارزی کشور در اختیار بانک مرکزی است و با وجود توزیع ارز از سوی این نهاد در بازار قدرتی برای کنترل آن وجود ندارد. در آخرین واکنش ها نسبت به این بازار رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرده است که قیمت ارز در روزهای آینده کاهش می‌یابد! از چه طریقی، چگونه و با چه مکانیزمی و چقدر معلوم نیست؟ سخنانی کیفی از مقامی که هر روز با شاخص های کمی سروکار دارد!



به گزارش رازپول ، قیمت ارز در حالی در روزهای اخیر به 4600 تومان رسیده است که رئیس کل بانک مرکزی اعلام می کند که ذخایر و منابع ارزی کشور به دلیل فروش خوب نفت اکنون بسیار خوب است و قیمت ارز در روزهای آینده به طور قطع کاهش می‌یابد.

ولی‌الله سیف اضافه کرده است که سرمایه‌گذاری در بازار ارز را به هیچ عنوان به مردم توصیه نمی‌کنم چون اگر سرمایه‌گذاری کنند به ضررشان است. سیف تاکید کرده است که قیمت ارز طی روزهای آینده قطعاً کاهش خواهد یافت.

رئیس کل بانک مرکزی همچنین گفت: کسانی که طی ۵ سال گذشته در نظام بانکی سرمایه‌گذاری کرده‌اند ۸۰ درصد تاکنون سود کرده‌اند و این در حالی است که سرمایه‌گذاری در بازار ارز طی این بازه زمانی بیش از ۵۰ درصد نبوده است.

سخنان رئیس کل فعلی یادآور وعده های بهمنی نسبت به کنترل بازار است . زمانی که نرخ ارز در دولت قبلی صعودی شد هم بهمنی وعده کاهش نرخ را داد و با هربار وعده ارز کمی بالاتر می رفت.

حالا هم ارز از 3700 تومان به 4600 تومان رسیده و در روزهای آینده با کاهش 50 تومانی قیمت هم رئیس کل قطعا معتقد است که قیمت را کاهش داده است .

وضعیت ارز سایر اقلام خرده فروشی را متاثر کرده است و این بی نظمی در بازارفقط و فقط متوجه بانک مرکزی و معلوم نیست با چه مکانیزمی قرار است سایر بازارها کنترل شود.

ظاهرا این خاصیت صندلی بانک مرکزی است و بهمنی و سیف در سخن چندان تفاوتی ندارند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود