امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
10/16 1396



گروه بازارپول - عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بر لزوم ارزیابی دقیق مسائل مربوط به ارزهای دیجیتالی و بیت کوین تاکید کرد.


به گزارش رازپول، رسول خضری ، در خصوص خرید و فروش بیت کوین گفت:اقتصاد دنیا با مبادلات مالی جدیدی روبرو شده است که ارزیابی این موضوعات باید بصورت کارشناسی انجام شود چرا که باید از ظرفیت های جدید مفید در توسعه تجارت استفاده شود .

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:مسائل و معاملات بیت کوین باید زیره ذربین بانک مرکزی بررسی شود تا مشخص شود که آیا این ارز دیجیتالی برای اقتصاد کشور تبعات منفی دارد یا خیر.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:نمی توان گفت بکارگیری فناوری اطلاعات در بازارهای مالی به زیان اقتصاد کشور است اما باید احتیاط ها در شرایط فعلی اقتصاد کشور بالا باشد تا مشکلاتی مانند مسائل سپرده گذاران در برخی از موسسات مالی و اعتباری تکرار نشود.

خضری در ادامه گفت و گوی خود با  خانه ملت، تصریح کرد:در حال حاضر تنها برخی از کشورها موضوع خرید و فروش بیت کوین را پذیرفته اند بنابراین باید بانک مرکزی با ارزیابی شرایط، در این خصوص شفاف سازی انجام دهد.


ضرورت تقویت نظارت موثر بر عملکرد صرافی ها

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی افزود:با توجه به حساسیت ها درباره ارزهای دیجیتال این ضرورت ایجاب شده که بانک مرکزی و رسانه ها در زمینه خرید و فروش بیت کوین، اطلاع رسانی بیشتری داشته باشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، افزود:علی رغم اینکه اقدامات مناسبی در راستای ساماندهی صرافی ها صورت گرفته است اما با این وجود هنوز نظارت موثر و مطلوبی درخصوص فعالیت صرافی ها وجود ندارد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود