امروز: جمعه، 7 اردیبهشت 1403
10/16 1396

گروه بازارپول - فريدون احمدي گفت : لازم است نگاه ویژه ای به بانک های توسعه ای داشته باشیم و سرمایه این بانک ها به ویژه بانک صنعت و معدن را افزایش دهیم تا این بانک بتواند حداقل بخشی از مشکلات سرمایه در گردش صنایع مهمی مثل فولاد را حل کند و قفل رکود به تدریج شکسته شود و مطالبات معوق بانک های تجاری نیز به مرور وصول شود.


به گزارش رازپول به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانك صنعت و معدن وی این راهکار را یک مسیر اجتناب ناپذیر و البته مفید برای توقف دور باطل رکود صنعت و مطالبات معوق بانک ها دانست و گفت: توجه کنیم که بانک توسعه اي کویت ۱۴ میلیارد دلار سرمایه دارد در حالی که سرمایه بانک صنعت و معدن ایران ۷۰۰ میلیون دلار است!

اين نماينده مجلس افزود  : متاسفانه شرایط اقتصاد کشور به گونه ای است که از یک سو بانک ها به دلیل اینکه مطالبات معوقشان دچار مشکل است، بسیار محتاطانه عمل می کنند و از سوی دیگر بیشتر صنایع و کارخانجات ما نیازمند سرمایه در گردش هستند.


احمدي تصريح كرد: نتیجه این کشمکش ها این شده که صنعت کشور روز به روز بر مشکلاتش اضافه می شود و لذا دولت باید تدبیری عاجل برای این وضعیت بیندیشد چرا که این دور باطل تا ابد ادامه پیدا نخواهد کرد و موجب تعطیلی تولید و از دست رفتن اشتغال مملکت به ویژه در صنایعی مثل فولاد که سرمایه بر است خواهد شد.



عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی:

بانک صنعت و معدن در حمایت از بخش تولید نقش موثری داشته است

اسدالله عباسی نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی گفت: بانک صنعت و معدن در مجموع عملکرد خوبی دارد و به ویژه در سال های اخیر  در حمایت از بخش تولید و ايجاد اشتغال نقش موثري داشته است.

وی با بیان این مطلب افزود: این بانک توانسته در بخش های مختلف صنعت کشور مانند فولاد، پتروشیمی و بخش های نیروگاهی موفقیت کسب کند و اميد است واحدهایی که از گذشته با مشکلاتی روبرو بوده اند نیز رسیدگی و ساماندهی شوند.

عضو هيات رئيسه مجلس خاطرنشان کرد: انتظار می رود که حمایت های بانک صنعت و معدن از بخش تولید، صنعت و اشتغال کشور روز به روز گسترده تر شود.

وي با اشاره به مشکلات تولیدکنندگان در گیلان و رودسر بیان داشت: برخی از تولیدکنندگان از بانک صنعت و معدن تسهیلات گرفته اند اما به دلیل مشکلاتی نتوانسته اند واحد صنعتی خود را راه اندازی کنند در نتیجه در بازپرداخت تسهیلات به بانک با مشکل مواجه شده اند و امید است که مشکلاتشان با رسیدگی بانک هر چه سریع تر برطرف شود.


عباسی در ادامه گفت: افزایش سرمایه برای بانک صنعت و معدن الزامی است تا اين بانک بتواند پاسخگوی درخواست های کارگروه های تولید و اشتغال استانها باشد.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی در پایان عنوان داشت: امیدواریم که بانک صنعت و معدن  بر اساس ماموریت هایی که دارد بتواند موفق تر عمل کند و ما سعی کردیم در مجلس و قانون برنامه ششم اختیاراتی را برای اين بانک قائل شویم تا در حمایت از اشتغال و صنعت کشور گام های موثری را بردارد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود