امروز: شنبه، 1 اردیبهشت 1403
09/4 1396

گروه بازار پول - وزرای اقتصاد و دادگستری بخشی از آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات های مستقیم را اصلاح کردند.

به گزارش رازپول، آیین‌نامه اجرایی موضوع تبصره (5) ماده (١6٩) مکرر قانون مالیات‌های مستقیم در قالب بخشنامه ای در 29 در سال گذشته مشترک وزارت اقتصاد و وزارت دادگستری به دستگاه های مرتبط ابلاغ شده بود، این درحالی است که اخیراً این دو وزارتخانه برای اصلاح جدول ماده 8 این آیین‌نامه اقدام کرده‌اند.

پیش از این حد آستانه (حداقل رقم اطلاعات) متناسب با بسته‌های اطلاعاتی مربوط به‌شرح زیر تعیین و اعلام شده بود اما بر اساس بخشنامه جدید دو بسته اطلاعاتی معاملاتی و "پولی، مالی، اعتباری و سرمایه‌ای" با تغییراتی روبه‌رو شده‌اند.


در تغییرات جدید در قسمت خرید و فروش ارز کلیه معاملات بانکی و صرافی در بازه یک‌ساله از رقم 25 هزار دلار به 100هزار دلار افزایش یافت. همچنین قسمت پولی و مالی نیز 4 سرفصل با تغییر حد آستانه مواجه شده که در  جدول زیر قابل مشاهده است، بر این مبنا حد آستانه 100 میلیون تومانی خرید و فروش سهام به بالاتر از 5 میلیارد تومان افزایش یافت.

همچنین در حالی که در روزهای اخیر چالش های سازمان امور مالیاتی و اصناف درخصوص بررسی تراکنش های بانکی بالا گرفته بود، در اصلاحیه جدید جمع گردش و مانده سالانه انواع سپرده‌های دیداری ریالی و ارزی در سیستم بانکی، از تمام حسابها به حسابهایی با حداقل شاخص 5 میلیارد تومان افزایش یافت.



 

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود