امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
08/22 1396


گروه بازار پول - بانک ملت که در هفته های اخیر با تغییر مدیریت همراه بوده نمادش در  هفته اخير نماد با بازدهی 1۰ درصدي همراه بود.

به گزارش رازپول، بنابراین بیگدلی مدیرعامل بانک ملت که تا پیش از این رئیس هیات مدیره بود مسئولیت مستقیم بانکی را بر عهده گرفته که بازدهی 10 درصدی نمادش را ميتوان در شفاف سازي اخير بانک جست و جو کرد. بر این اساس نگاهی به وضعيت نيمه اول سال جاري بانک حکایت از تحقق 37 ریال سود خالص معادل 27 درصد از سود پيش بينی شده دارد که در نگاه اول به عدم توانایی در تحقق سود اشاره دارد اما در حقيقت نگاهی به عوامل موثر در سودآوري بانک نشان مي دهد درآمدهاي سرمایه گذاري و نتيجه مبادلات ارزي دو منبع مهم درآمدي بانک و سوپاپ اطمينان بانک براي تحقق بودجه محسوب مي شود.

عملکرد تیم مدیریتی نشان می دهد بانک ملت طی نيمه اول سال 45 درصد سود تسهيلات اعطایی مشاع (6758۰ هزار ميليارد ریال) و 52 درصد از سهم سود سپرده گذاران (78819 هزارميليارد ریال) را محقق کرد و در این بين طی نيمه اول سال تنها موفق به تحقق 3۰ درصد از درآمد سرمایه گذاري و سپرده گذاري ( 9184هزار ميليارد ریال)شد.


بر این اساس در شفاف سازي اخير دليل این پوشش ضعيف به عدم شناسایی سود حاصل از سرمایه گذاري در شرکت هاي فرعی طی نيمه اول سال اشاره دارد که انتظار ميرود در نيمه دوم و به خصوص در ماه هاي پایانی سال درآمد پيش بينی شده محقق شود.


از سوي دیگر در بخش مبادلات ارزي شاهد تحقق 15۰ درصدي ( 21255 هزار ميليارد ریال) درآمدهستیم که بانک در شفاف سازي اخير خود اعلام کرد که در حال مراحل نهایی حسابرسی تعهدات، دارایی ها و بدهی هاي ارزي است .


بنابراین با نهایی شدن گزارش حسابرس انتظار ميرود  از این محل طی نيمه دوم سال با درآمد جدیدي نيز مواجه شود. 


از این رو محاسبات نشان ميدهد که بانک در سال جاري هزینه اي حدود 86 هزار ميلياردي و درآمدي بالغ بر 93۰۰۰ هزار ميليارد خواهد داشت که بيش از 55 هزار ميليارد ریال آن از محل درآمد سرمایه گذاري و مبادلات ارزي عاید بانک خواهد شد از این رو عملکرد نيمه دوم این دو مولفه ميتواند براي بانک در تحقق و یا تغيير سودآوري نقش بسزایی داشته باشد.باید منتظر ماند و دید که بیگدلی در تحقق این پیش بینی ها چقدر موفق خواهد بود؟

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود