امروز: پنج شنبه، 9 فروردین 1403
08/9 1396



گروه بازار پول - در پی درج خبری در خبرگزاری فارس در تاریخ 8 آبان ماه سالجاری با موضوع "انتصاب یک نجومی بگیر در بانک ملت" ، روابط عمومی بانک رفاه جوابیه ای برای این خبرگزاری و سایر سایت های خبری که خبر را بازنشر کردند منتشر کرد.


به گزارش رازپول، متن جوابیه به شرح زیر است:

مدیرعامل محترم خبرگزاری فارس

با سلام

احتراما پیرو درج خبری تحت عنوان "انتصاب یک نجومی بگیر در بانک ملت" که در آن اتهاماتی نادرست علیه بانک رفاه کارگران و جناب آقای دکتر سهمانی مدیرعامل این بانک مطرح شده است، لطفا دستور فرمائید توضیحات زیر در ذیل آن مطلب و هم به صورت یک مطلب مستقل در آن رسانه وزین منتشر شود:


- پذیرش مدیریت بانک رفاه کارگران از سوی جناب آقای دکتر سهمانی در تیرماه ۱۳۹۵، پس از اعمال قوانین جدید در موضوع میزان پرداختی به مدیران سیستم بانکی بوده است. لذا اطلاق مدیر نجومی به نامبرده، نه تنها نادرست، بلکه در تضاد با شآن حضور ایشان در بانک رفاه است.


- درباره واگذاری سهام شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات لازم به توضیح است سهام مذکور در قبال پرداخت تسهیلات، در توثیق بانک رفاه بوده است که پس از عدم وصول مطالبات به رغم اخطارهای مکرر، این سهام مطابق موازین قانونی به نفع بانک تملیک و نهایتا با طی تشریفات قانونی و در فرآیندی شفاف از طریق سازمان بورس و اوراق بهادار عرضه شد که به تائید مراجع ذیصلاح رسیده است.


امیدواریم زیرسوال بردن این اقدام بانک رفاه از سوی فارس ناشی از کم اطلاعی نویسندگان محترم از جزییات موضوع بوده باشد. چرا که این رسانه همواره از جمله مدافعان برخورد قاطع با بدهکاران بزرگ بانکی بوده و اقدام بانک رفاه نیز در همین راستا و در جهت استیفای حقوق خیل عظیم کارگران کشور به عنوان صاحبان اصلی بانک رفاه بوده است.


- تغییرات مدیریتی بویژه در بنگاه های اقتصادی بعضا در تضاد با منافع برخی افراد و گروه ها است. از رسانه هایی همچون خبرگزاری فارس انتظار می رود به هنگام تحلیل چنین تغییراتی، اجازه ندهند اعتبار بدنه مدیران متخصص و خدوم و نیز اعتماد مردم به سیستم بانکی در هیاهوی مبتنی بر اطلاعات نادرست و بعضا با منابعی مجعول خدشه دار شود.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود