امروز: پنج شنبه، 9 فروردین 1403
08/7 1396



گروه بازار پول - وزیر خزانه داری آمریکا گفت: هیچ صحبتی در مورد تحریم بانک های ترکیه ای به دلیل همکاری با بانک های ایرانی با مقامات ترک نداشته ام.

به گزارش رازپول  به نقل از وال استریت ژورنال،  «استیون مانچینی» وزیر خزانه داری آمریکا گفت: دادن هشدار به مقامات ترکیه ای نسبت به وضع تحریم احتمالی علیه این کشور توسط آمریکا به دلیل همکاری با ایران را رد می کنم و یک شایعه است. 

وی گفت: در حاشیه نشست پاییزه صندوق بین المللی پول و بانک جهانی با مقامات ترکیه ای صحبتی داشته ام؛ اما صحبت خاصی در مورد تحریم به میان نیامده بود.

این اظهارات وزیر خزانه داری آمریکا به دنبال انتشار خبر یک روزنامه محلی ترکیه ای در اوایل ماه جاری میلادی تحت عنوان وضع جریمه برای ۶ بانک ترکیه ای طرف قرار داد با ایران از سوی مقامات آمریکایی به میان آمد. البته این شایعه منجر به سقوط ارزش سهام، بورس و لیر ترکیه شد.

بعد از انتشار این خبر از سوی این رسانه محلی، مقامات آنکار آن را رد کردند. همچنین وزیر اقتصاد ترکیه هم به «هالک بانک» ترکیه که بعنوان یک ابزار پرداخت برای واردات کالا از ایران عمل می کند، گفت: این موضوع نقض قوانین تحریم آمریکا علیه ایران محسوب نمی شود.

بر پایه این گزارش، لیر ترکیه در هفته گذشته با ۳.۱ درصد کاهش روبرو شد و هر دلار به ۳.۷۸۸۳ لیر رسید و بیشترین روند نزولی پول ترکیه از بیست و هفتم ژانویه سال جاری میلادی است؛ ضمن اینکه بورس استانبول هم در همان بازه زمانی ۳ درصد افت کرد.  

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود