امروز: پنج شنبه، 30 فروردین 1403
07/30 1396

گروه بازار پول - مجید صفدری مدیرعامل بیمه ما ضمن تائید اخبار جدایی اش از این شرکت بیمه دلیل عمده این جدایی را اختلاف نظر با سهام دار عمده عنوان کرد . او دومین مدیرعاملی است که در سال های اخیر در پی اختلاف با سهام دار عمده این شرکت را ترک می کند. کنار گذاشتن یکباره علیپور از کرسی مدیریت این شرکت پیش از این سبب شد تا انجمن حرفه ای صنعت بیمه در نامه ای خواستار توجه بیشتر به قواعد حاکمیت شرکتی شود.

بیمه ما دومین مدیرعامل خود را به دلیل آنچه اختلاف با سهام دار عمده عنوان می شود از دست داد. هرچند که صفدری منتخب تیم فعلی مستقر در بانک ملت است اما عنوان می کند که فشارهای سهام دار سبب واگذاری کرسی مدیریت شده است .
وی با بیان اینکه شرکت بیمه ما با 2 درصد سهم بازار 4 نفر هیات مدیره موظف داشته است عنوان کرد که این وضعیت به اختلاف نظرها و تفاوت های سلیقه ای در این ترکیب دامن زد.
صفدری در پاسخ به این موضوع که عمده سهام در اختیار گروه ملت است و اکثر اعضای هیات مدیره نماینده این گروه هستند بنابراین اختلاف نظرها چگونه شکل گرفته است عنوان می کند که در این شرکت به دنبال عملکرد و کارنامه بودم و با 800 میلیارد تومان نقدینگی و دی پی اس قابل قبول و عملکرد درخشان در بورس و افزایش سرمایه شرکت را تحویل دادم .وی با بیان اینکه توجه به گرایش های سیاسی و فکری و جناحی نباید در کارهای اقتصادی مانع ایجاد کند از دست اندازهای فکری در این زمینه انتقاد کرد.

صفدری در بخش دیگری از سخنان خود اذعان کرد که به منبع تامین منابع مالی برای بانک ملت در استان ها مواجه شده بودیم و ادامه این وضعیت دشوار بود. به گفته وی همواره تقاضا برای تامین مالی شعب در استان ها به ما فشار می آورد و به عنوان بنگاهی اقتصادی توان پاسخ گویی به این درخواست ها نبود چراکه باید به وضعیت اقتصادی بنگاه تحت مدیریت خود نیز می اندیشیدم.

وی در خصوص گزینه جایگزینش در بیمه ما نیز اشاره ای نکرد اما در این ترکیب بهاری فر، هادی و بنویدی به عنوان مدیران بیمه ای وجود دارند.
صفدری در حالی از این ترکیب جدا شد که زمزمه تغییرات گسترده نظام بانکی و بیمه ای کشور از سوی وزیر اقتصاد همواره وجود دارد و مسلما پس لرزه این تغییرات را در شرکت های تابعه شاهد خواهیم بود.

.

  1. میهمان
    پاسخ 30 مهر 1396 15:05 ایرانی
    جناب ..در طول ۲۶ ماه مدیریتتان در بیمه ما بیش از ۶ مدیرعامل بیمه مرکزی سفر و ماموریت خارج از کشور رفتید و چنان خرجهای بیهوده کردید که شرکت را به مرز ... کشاند. تمام افراد حرفه ای را کنار گذاشتید و فک و فامیل زنتان و یا اساتید خودتان در دانشگاهی که در ان درس میخوانید را گذاشتید. حالا که میخواهند برتان دارن هر چه به دهنتان میاید میگوئید.دم از حرفه ای میزنید در حالیکه خودتان میدانید که نمی دانید حرفه ای را با کدام حه ای می نوبسند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود