امروز: شنبه، 1 اردیبهشت 1403
07/10 1396

گروه سایبان - دادستان تهران اخیرا اعلام کرده است که تکلیف مدیران بانکی و بیمه ای که در پرونده حقوق های نجومی نامشان مطرح بود به زودی تعیین تکلیف می شوند.


به گزارش رازپول به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، دادستان تهران اخیرا اعلام کرد که پرونده حقوق‌های نجومی به دادگاه ارسال شده است.

دادستان تهران از صدور کیفرخواست در پرونده‌های حقوق نجومی خبر داد و اعلام داشت: این پرونده‌ها ظرف هفته گذشته جهت رسیدگی به دادگاه ارسال خواهد شد. در خصوص پرونده‌های مرتبط با پزشکان و اساتید هنوز اتخاذ تصمیم نشده، اما در مورد سایر متهمان دریافت حقوق‌های نجومی شامل مدیران شرکت‌های بزرگ دولتی، مدیران بیمه‌ها و بانک‌ها، کیفرخواست صادر گردیده است و در مورد پرونده‌های مفتوح گروه اخیر نیز اتخاذ تصمیم خواهد شد. 


جعفری دولت‌آبادی با تاکید بر این که قوه قضاییه باید ضمن حفظ استقلال، تحت تاثیر جریان‌های رسانه‌ای و هیجانی قرار نگیرد و با هر گونه تضییع حقوق بیت‌المال برخورد نماید، در خصوص معیار تشخیص حقوق نجومی اظهار داشت: مبنای اقدام دادستانی دریافت 20 میلیون تومان در ماه بوده و مازاد بر آن، حقوق غیرمتعارف و نجومی محسوب شده است.


پرداخت خسارت 40 هزار نفر توسط بیمه ایران

جعفری دولت‌آبادی در خصوص پرونده بیمه توسعه، از پرداخت خسارت 40 هزار نفر خسارت دیده بیمه اشخاص ثالث و آزادی 770 نفر زندانی توسط بیمه ایران خبر داد.

وی از سرپرستان نواحی خواست مطالبات و پرونده‌های مربوط به بیمه توسعه را به سرپرست دادسرای رسیدگی به جرایم پولی - بانکی انعکاس دهند و به نقل از گزارش سرپرست این دادسرا، میزان باقی‌ مانده دیون بیمه توسعه را 400 میلیارد تومان ارزیابی نمود.


وی افزود: سرپرستان نواحی محکومانی را که بابت پرداخت دیه از سوی بیمه توسعه در زندان می‌باشند شناسایی کرده تا با پرداخت دیه از سوی بیمه ایران، موجبات آزادی آن‌ها فراهم گردد.

دادستان تهران اعلام کرد: تاکنون 550 میلیارد تومان از اموال شرکت سهامی بیمه توسعه به شرکت بیمه ایران جهت پرداخت خسارات بیمه‌گذاران انتقال یافته و اقدامات برای انتقال سایر اموال شرکت بیمه توسعه تا سقف مطالبات ادامه خواهد یافت.


.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود