امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
07/4 1396

 


گروه بازار پول- رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در مورد بانک‌ها،آقای پزشکیان جلساتی را برگزار کردند و مشخص شد که بین بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و قوه قضائیه هماهنگی های لازم انجام شود تا اموالی که گرفته شده به مرور با دستور قاضی آزاد و به مردم پرداخت شود.


به گزارش رازپول، نادر قاضی پور در نشست علنی امروز (سه شنبه، 4 مهرماه) مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: براساس اصل 88 قانون اساسی اگر یک چهارم کل نمایندگان درباره یک یا چند وظیفه از رئیس جمهور سوال کنند پس از امضای نمایندگان باید سوال از رئیس جمهور به رئیس مجلس شورای اسلامی ارائه شود.


وی افزود: نمایندگان این روند را در رابطه با سپرده های بانکی انجام دادند و شما به عنوان رئیس مجلس، آقای پزشکیان را مسئول این موضوع معرفی کرده اید که چندین جلسه نیز برگزار شد؛ اما متاسفانه تجمعات از مقابل بانک مرکزی خارج شد و در مقابل قوه قضائیه و مجلس تجمعات دیگری برگزار شد که نشان می دهد برخی افراد این مردم را تحریک می کنند که البته مردم نیز حق دارند.


نماینده مردم ارومیه در مجلس خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: یا امروز سوال ما را اعلام وصول کنید یا اینکه رئیس جمهور دوستانه توضیحاتی را به نمایندگان ارائه کند.

وی افزود: شما برای تعامل با دولت خودکشی سیاسی می کنید تا دولت زیرسوال نرود ولی دولت باید حقوق مردم را بپردازد.


قاضی پور گفت: تذکر بعدی در رابطه با برنامه ششم و کسری خدمت است که ستاد کل نیروهای مسلح این قانون را اجرا نمی کند و لازم است رئیس مجلس با کمیسیون امنیت ملی در این زمینه جلسه ای را برگزار کند، همچنین وزیر صنعت در مورد وضعیت کارگران هپکو و آذرآب اقدامات لازم را انجام دهد.


براساس این گزارش رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکرات نادر قاضی پور گفت: در رابطه با ستاد کل نیروهای مسلح جلساتی برگزار شد که امیدواریم نظر شما تامین شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در مورد بانک ها نیز پیگیری ها متوقف نشده و از زمانی که شما و آقای وقف چی به جد پیگیر این موضوع بودید، آقای پزشکیان نیز جلساتی را برگزار کردند و مشخص شد که بین بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و قوه قضائیه هماهنگی های لازم انجام شود تا اموالی که گرفته شده به مرور با دستور قاضی آزاد شود و به مردم پرداخت شود.

لاریجانی بیان کرد: جلسات متعددی برگزار شد و به فرمولی رسیده ایم که انجام می شود و اگر مشکلی به وجود آید باز هم پیگیر می شویم تا رفع شود، لازم به ذکر است آن تعهدی که در ابتدا داده ایم پیگیری و عملی شد.


.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود