امروز: شنبه، 1 اردیبهشت 1403
06/14 1396


گروه بازارپول - کتاب آسیب‌شناسی رویکردهای اقتصاد ایران؛ راهکارها به قلم حیدر مستخدمین حسینی معاون اسبق وزارت اقتصاد و معاون اسبق بانک مرکزی منتشر شد.

به گزارش رازپول، این کتاب شامل مجموعه مصاحبه‌های حیدرمستخدمین حسینی است که علاوه بر آسیب‌شناسی اقتصاد ایران و راهکارها می‌تواند چشم‌اندازی از تحولات اقتصادی کشور در سال‌های اخیر را ارائه دهد.


حیدر مستخدمین حسینی در این باره یادآور شد: اقتصاد فعلی کشور از وضعیتی برخوردار است که اگر به جسم و روحش عنایت ساختاری نشود می تواند کشور را گرفتار خودش کند.اقتصاد ، سیستم است و اگر به گونه ای سیستماتیک با آن برخورد نشود عناصر غیرسیستمی وضعیت اقتصاد را به دالان بحران خواهند کشاند.

وی اضافه کرد: به دور از هر نوع گرایش سیاسی و تمایلات اقتصاد فردی در این برهه حساس باید بر پایه وفاق ملی و پذیرش چارچوب اصول اقتصاد ، آسیب شناسی ساختاری مورد عنایت کارشناسان و پژوهشگران و دانش پویان حوزه ی اقتصاد قرار گیرد .


مستخدمین حسینی تصریح کرد: این حقیر بر دو پایه دریافت علم اقتصاد و آموزش سالیانی که در این مسیر داشته، دارم و باعنایت حق خواهم داشت و از طرفی رفتار اقتصاد را در حوزه های مسئولیت‌هایی که در کلیه ارکان اقتصادی کشور ؛ وزارت اقتصاد و دارایی، بانک مرکزی ، سازمان مدیریت و برنامه ریزی ، وزارت صنایع ، وزارت تعاون ، سازمان بورس و بانک ها و...سایر واحدها ی خرد اقتصادی با بیش از 30 سال تدریس در دانشگاه‌ها داشته و دارم، نقطه نظراتی را در زیر مجموعه اقتصاد و به خصوص حوزه بازارهای مالی در چارچوب مصاحبه  با صدا و سیما، خبرگزاری ها، روزنامه ها و به طور کلی رسانه‌ها داشته‌ام که علاوه بر نقد موضوع به راهکار ها نیز پرداخته شده است.


وی اصافه کرد: موضوعاتی که در حال حاضر نیز گریبانگیر اقتصاد در بازار پول ، بازار سرمایه و بازار بیمه کشور در کنار سایر بازارها است، موضوعاتی است که اگر بدان عنایت شده بود امروز با تداوم آن مشکلات مواجه نبودیم.

مستخدمین حسینی تاکید کرد: هدف از انتشار کتاب آسیب شناسی رویکردهای اقتصادی ایران؛ راهکارها بازبینی راهکارهای اجرایی و عملیاتی و پرهیز از تکرار اشتباهات تاریخی بوده است.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود